Surgery

סטנדרטיזציה של הטיפול הרפואי עשויה להאיץ החלמה לאחר ניתוח כריתת קיבה (Surgery)

סטנדרטיזציה של הטיפול הרפואי לאחר ניתוח כריתת קיבה הובילה למספר יתרונות, כך מדווחים חוקרים מארצות הברית במאמר חדש, שפורסם בכתב העת Surgery. במחקרם מצאו החוקרים כי סטנדרטיזציה של הטיפול לאחר-ניתוח הובילה להתחלה מוקדמת של כלכלת נוזלים צלולים, מעבר מוקדם יותר לטיפול מקומי במשככי כאבים, הפחתת משך הטיפול התוך-ורידי בנוזלים, הסרה מוקדמת יותר של קטטר שתן וקיצור משך האשפוז.

החוקרים בחנו את התוצאות בין 2007-2011 ב-51 חולים שהשלימו ניתוח כריתת קיבה לפני סטנדרטיזציה ו-48 חולים שהשלימו את הניתוח לאחר אימוץ האמצעים הסטנדרטיים.

האמצעים הסטנדרטיים החדשים כוללים התחלת כלכלת נוזלים צלולים ביום הראשון לאחר ניתוח בתנאי שהסימנים החיוניים ובדיקת הבטן תקינים. ניתן להתחיל גם בניידות ביום הראשון לאחר הניתוח, עם הפסקת נוזלים כאשר סובלים דיאטה לאחר כריתת קיבה. הזנה אנטרלית וניקוז ג’ג’ונאלי הן בין הפרוצדורות שלא היו בשימוש באופן שגרתי.

באמצעות הגישה הסטנדרטית, הזמן עד התחלת כלכלת נוזלים צלולים התקצר משלושה ימים ליומיים והתחלת כלכלה לאחר-ניתוח קיבה החלה לאחר ארבעה ימים ולא לאחר שישה ימים. קטטר אפידורלי הוסר לאחר חמישה במקום שישה ימים וטיפול פומי במשככי כאבים החל לאחר ארבעה במקום שבעה ימים.

החולים גם נדרשו לטיפול תוך-ורידי בנוזלים לאורך פרק זמן קצר יותר (חמישה לעומת שבעה ימים) ומשך האשפוז התקצר מתשעה לשבעה ימים.

שני מנתחים היו אחראיים למרבית הניתוחים לפני ואחרי הסטנדרטיזציה, ובאופן כללי, התוצאות נבחנו באופן פרטני, כאשר בשני המקרים חל שיפור במרבית הגורמים, כולל משך האשפוז.

כאשר החוקרים בחנו את שתי התקופות בנפרד, הם לא זיהו שיפור הדרגתי בתוצאות הקליניות, אלא רק ירידה בתוצאי הסיום שנקשרו עם האמצעים הסטנדרטיים שהיו בשימוש. חשוב מכך, לא תועדה עליה בסיבוכים, פניות לטיפול דחוף, או אשפוזים חוזרים.

Surgery 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה