Surgery

מתן Prucalopride מקצר את הזמן עד לפעולת מעיים לאחר ניתוח במערכת העיכול (Aliment Pharmacol Ther)

מתן פומי של Prucalopride (רזולור) לאחר ניתוח אלקטיבי של מערכת העיכול מקצר את משך הזמן עד לפעולת מעיים ראשונה ומקצר את משך האשפוז לאחר-ניתוח, כך מדווחים חוקרים סינים במאמר שפורסם בכתב העת Alimentary Pharmacology and Therapeutics.

במסגרת המחקר חולקו באקראי 110 חולים לטיפול פומי ב- Prucalopride במינון  2 מ”ג ליום או פלסבו, החל מ-24 שעו לאחר ניתוח אלקטיבי של מערכת העיכול. הטיפול הופסק לאחר פעילות המעיים הראשונה או לכל היותר לאחר שבעה ימים.

בקבוצת הטיפול הפעיל תועד זמן קצר יותר עד לפעילות מעיים ראשונה (65 שעות לעומת 94.5 שעות). כך גם היה לגבי מעבר גזים (53 שעות לעומת 73 שעות) ומשך האשפוז בבית החולים (7 לעומת 8 ימים).

שיעור החולים עם אילאוס מעבר לחמישה ימים היה גם כן קטן יותר משמעותית (16.4% לעומת 34.5%), כמו גם דרגת הדלקת, כפי שנקבע לפי רמת CRP חמישה ימים לאחר הניתוח (35.67 לעומצ 59.07 מ”ג לליטר).

לא תועדו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות בכל הנוגע לשיעור הסיבוכים לאחר-ניתוח, סיבוכים בדרגה III או IV לפי Clavien-Dindo, או זיהומים באתר הניתוח. עוד תוארה מגמה של שכיחות גבוהה יותר של דלף מהשקה בביקורות (9.1% מהביקורות לעומת 0% מהמקרים בקבוצת ההתערבות).

החוקרים מסכמים וכותבים כי Prucalopride הינו טיפול בטוח ויעיל בחולים אלו, אך דרושים מחקרים נוספים בנושא.

Aliment Pharmacol Ther 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה