Surgery

עליה בסיכון לרשלנות רפואית בעקבות ניתוחי חולים עם דום נשימה בשינה (Anesth Analg)

מנתונים חדשים עולה כי שיעור המקרים של רשלנות רפואית בעקבות התערבויות ניתוחיות עולה משמעותית בחולים עם דום נשימה חסימתי בשינה (OSA או Obstructive Sleep Apnea).  החוקרים משערים כי מדובר בקצה הקרחון בלבד, מאחר ומדובר במקרים שהגיעו לבתי משפט, כאשר לרוב במקרים אלו מגיעים לפשרה מחוץ לבית המשפט.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים משלושה מאגרי נתונים וזיהו מקרים בהם חולים עם דום נשימה חסימתי בשינה או חשד לאבחנה זו, סבלו מסיבוכים סביב ניתוחים שנערכו בין השנים 1991-2010. הם זיהו 24 מקרים, רובם תועדו בשנת 2007 או מאוחר יותר.

מרבית הניתוחים היו ניתוחים אלקטיביים (92%). שליש מהמקרים היו ניתוחים כלליים, כשליש נוסף היו ניתוחי אף-אוזן-גרון. מועד הסיבוכים היה במהלך הניתוח ב-21% מהמקרים, לאחר הרדמה ב-33% מהמקרים ובמחלקות הכירורגיות ב-46% מהמקרים.

בסיכומו של דבר, 71% מהחולים במקרים אלו הלכו לעולמם; שישה מבין 11 החולים עם נזק מוחי אנוקס הלכו לעולמם בתוך 113 ימים מהניתוח.

החוקרים סבורים כי השימוש בהרדמה כללית ואופיואידים עשויים היו להוביל לסיבוכים ב-58% ו-38% מהמקרים, בהתאמה.

פסקי הדין נקבעו לטובת התובעים ב-58% מהמקרים עם קנס כספי ממוצע שהגיע ל-2.5 מיליון דולרים (בטווח שבין 650,000 דולרים ועד 7.7 מיליון דולרים).

החוקרים כותבים כי יותר ויותר מוסדות משלימים כעת בדיקות סקירה במרפאות טרום-ניתוח, אם כי עדיין למעלה ממחצית מהמרכזים עדיין מקפידים על צעד זה באופן שגרתי.

חולים עם דום נשימה חסימתי בשינה זקוקים ככל הנראה לאמצעי זהירות נוספים לאחר הניתוח. לא ברור בדיוק אילו צעדים יש לנקוט, אך ישנם פרוטוקולים זמינים. החוקרים ממליצים לצמצם את השימוש באופיואידים לאחר ניתוח, לנסות להימנע מהשכבת החולים על גבם ולהקפיד על ניטור מוגבר אחר חולים עם דום נשימה חסימתי בשינה או חשד להפרעה זו.

יש להקפיד כי חולים עם אבחנה של דום נשימה בשינה יביאו את הציוד הרפואי שלהם וישתמשו בו לאחר הניתוח.

Anesth Analg 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה