Surgery

איגוד ASCO תומך בהנחיות החדשות מטעם ASTRO בנוגע לממאירות של רירית הרחם (J Clin Oncol.)

איגוד ASCO (American Society of Clinical Oncology) תומך בהנחיות הקליניות בנוגע לטיפול קרינתי לאחר ניתוח בנשים עם ממאירות של רירית הרחם והרחם, שפותחו ופורסמו ע”י איגוד ה-ASTRO (American Society for Radiation Oncology) במהלך שנת 2014.

מומחי ה-ASCO קבעו כי ההמלצות בהנחיות הן ברורות, מקיפות ומבוססות על העדויות העדכניות ביותר. הם מפרטים את ההתערבויות הטיפוליות האמורות לשמש כבסיס לטיפול בנשים עם ממאירות של רירית הרחם.

להלן עיקרי ההמלצות:

·         לאחר ניתוח TAH (Total Abdominal Hysterectomy) עם או ללא דיסקציה של קשריות לימפה, סביר להימנע מטיפול קרינתי בנשים עם ממאירות בדרגה 1 או 2, ללא עדות לחדירה או עם חדירה של עד 50% משריר הרחם.

·         ניתן לשקול אפשרות טיפול ברכיתרפיה לנרתיק בנשים עם דיסקציה שלילית של קשריות לימפה וגידול בדרגה 3, ללא חדירה לשריר הרחם, ובאלו עם דיסקציה שלילית של קשריות לימפה עם גידולים בדרגה 1 או 2 וחדירה של פחות מ-50% לשריר הרחם ומאפיינים בסיכון מוגבר, דוגמת גיל מעל 60 וחדירה לכלי דם או לימפה.

·         טיפול ברכיתרפיה לנרתיק דומה ביעילות לטיפול קרינתי לאגן במניעת הישנות בנרתיק בנשים עם גידולים בדרגה 1 או 2 עם חדירה של פחות מ-50% לשריר הרחם או עם גידולים בדרגה 3 וחדירה של פחות מ-50% לשריר הרחם.

·         בנשים עם ממאירות בדרגה 3 וחדירה של פחות מ-50% לשריר הרחם או חדירה לסטרומה של צוואר הרחם תתכן תועלת לטיפול קרינתי לאגן להפחתת הסיכון להישנות באגן.

·         העדויות הטובות ביותר בשלב זה קובעות כי אפשרויות סבירות לטיפול אדג’וונטי בנשים עם מעורבות קשריות לימפה או שכבת הסרוזה של הרחם, שחלות/חצוצרות, נרתיק, שלפוחית שתן או רקטום, כוללות טיפול בהקרנה חיצונית, כמו גם טיפול כימותרפי אדג’וונטי.

·         חסרים נתונים פרוספקטיביים לאישור השימוש בברכיתרפיה לנרתיק לאחר קרינה לאגן, ומרבית המחקרים הרטרוספקטיביים לא הדגימו עדות לתועלת, אם כי מספר הנשים היה קטן; השימוש בברכיתרפיה לנרתיק בנשים לאחר הקרנה חיצונית אינו נדרש, אלא אם ישנם גורמי סיכון להישנות מקומית.

פאנל המומחים מציין כי הם מעודדים השלמת מחקרים קליניים נוספים, לאור השאלות הפתוחות שנותרו בנוגע לטיפול האופטימאלי לאחר ניתוח בנשים עם ממאירות של רירית הרחם, בפרט נשים עם מחלה בסיכון גבוה.

J Clin Oncol. Published online July 6, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה