Surgery

פרוצדורה חדשה מהווה חלופה לטיפול ניתוחי כנגד הגדלה של הערמונית (מתוך כנס ה- European Congress of Radiology)

סרטן ערמונית

פרוצדורת אמבוליזציה של עורק הערמונית מביאה לשיפור מצויין בתסמינים של גברים הסובלים מתסמינים של דרכי השתן התחונות על-רקע הגדלה שפירה של הערמונית. החוקרים שערכו את המחקר, שתוצאותיו הוצגו במהלך כנס ה-European Congress of Radiology, הסבירו כי הפרוצדורה מבוצעת במעבדת צנתורים תחת הרדמה מקומית, ולאחר שעתיים החולים משתחררים לביתם. בשלב זה, החוקרים מאמינים כי הפרוצדורה מהווה חלופה לטיפול ניתוחי ותרופתי.

שיעורי ההצלחה הקלינית עם אמבוליזציה של עורק הערמונית עלו על 95% ב-150 גברים עם תסמינים חמורים בדרכי השתן התחתונות עקב הגדלה שפירה של הערמונית. קרוב ל-200 חולים עברו את הפרוצדורה, אך המעקב לא היה ארוך דיו בחלקם ולכן הם לא נכללו בניתוח הנתונים.

המעקב הממוצע אחר המשתתפים במחקר עמד על שנתיים, אך בחלק מהמקרים היו נתוני מעקב לאחר שש שנים.

החוקרים הגדירו הצלחה בנוכחות מדד International Prostate Symptom Score נמוך מ-8. לפני הפרוצדורה, המדד הממוצע היה קרוב ל-20. לאחר אמבוליזציה תועדה ירידה של 30-40% בנפח הערמונית. חשוב מכך, הירידה הנ”ל תועדה במהלך שלושת החודשים הראשונים לאחר הפרוצדורה, והנפח נותר יציב לאורך המעקב.

באופן לא-ספציפי, נרשמה ירידה של לפחות 50% ברמות PSA במקביל לירידה בנפח הערמונית, וגם רמות חלבון זה נותרו יציביות ונמוכות במהלך המעקב.

השיפור באיכות החיים הקביל לירידה זו בנפח הערמונית וריכוז PSA, כאשר מרבית המטופלים היו שבעי רצון מתוצאות הפרוצדורה.

החוקרים מודאגים מסיבוכים אפשריים של הפרוצדורה, כולל איסכמיה של הרקטום, השלפוחית ושלפוחית הזרע. עם זאת, עד כה לא תוארו סיבוכים חמורים עם טכניקה זו. הם מוסיפים כי גברים עם ערמונית בנפח של מעל 50 גרם הם המועמדים הטובים ביותר לפרוצדורות אלו מאחר ולרוב במקרים אלו העורקים גדולים יותר.

מתוך כנס ה- European Congress of Radiology

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה