Surgery

מקומה של התערבות ניתוחית בחולים מבוגרים ומורכבים עם דיברטיקוליטיס (Ann Surg)

מנתונים חדשים עולה כי יש לשקול ניתוח לכריתת המעי הגס בחולים מעל גיל 50 עם אירוע ראשון של דיברטיקוליטיס או על סיבוכים של המחלה, דוגמת התמנקבות, כך טוענים מומחים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Annals of Surgery. החוקרים מסבירים כי בחולים אלו קיים סיכון הרבה יותר גבוה לתמותה או סיבוכים חמורים עם הישנות.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים ממאגר California Office of Statewide Health Planning and Development אודות 210,268 חולים שאושפזו לבית חולים בשל דיברטיקוליטיס דחופה בין השנים 1995-2009. החולים היו במעקב במשך עד 15 שנים לזיהוי הישנות.

85% מהחולים טופלו תרופתית בעת ההתייצגות הראשונה לחדר המיון. מבין אלו, ב-16.3% תועדה הישנות של המחלה.

מניתוח רב-משתנים עלה כי גורמים שניבאו תמותה עם הישנות כללו גיל מעל 50 שנים (יחס סיכון של 5.19), עישון בעבר (1.40), התייצגות ראשונית עם סיבוך של חסימה (1.33), אבצס (2.18), דלקת של הצפק (3.14), אלח-דם (1.88) או פיסטולה (3.50). בעוד ששיעורי התמותה עמדו על 0.3% עם ניתוח אלקטיבי דחוי לאחר אירוע ראשון של דיברטיקוליטיס, שיעור זה הגיע ל-4.6% עם כריתה דחופה במהלך אירוע שני של המטופל.

ממצאים אלו מספקים נתונים חדשים אודות הטיפול הטוב ביותר בחולים עם דיברטיקוליטיס, אם כי אינם פותרים את הבעיה. לא ניתן לקבוע בודאות כי לאחר שני האירועים כולם צריכים להשלים את הניתוח, מאחר ובסופו של דבר מדובר במאזן סיכון מול תולעת.

Ann Surg 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה