Surgery

תוצאות מבטיחות לטכניקת PVRP בטיפול בהגדלה של הערמונית (Eur Urol)

סרטן ערמונית

חוקרים מסין מדווחים כי טכניקת PVRP (Photoselective Vaporesection of the Prostate) הינה אפשרות טיפול בטוחה ויעילה במקרים של הגדלה שפירה של הערמונית. לדברי החוקרים, שפיתחו את הטכניקה החדשה, PVRP מתגברת על חלק מהחסרונות של PVP (Photoselective Vaporization of the Prostate), כולל זמני ניתוח ממושכים, שיעורים נמוכים של הסרת רקמה והעדר דגימות רקמה פתולוגיות לאחר הניתוח.

במאמרם מדווחים החוקרים על התוצאות הראשוניות ב-215 גברים מבוגרים עם הגדלה שפירה של הערמונית, שעברו טיפולי PVRP עם לייזר LBO (Lithium Triborate). גודל הערמונית הממוצע של המשתתפים עמד על 70.4 מ”ל עם מדד IPSS (International Prostate Symptom Score) של 24.9.

לא תוארו סיבוכים מג’וריים, זמן הניתוח הממוצע שעמד על 44.1 דקות הוא קצר בהרבה מזה שתואר עם PVP.

שלושה חודשים לאחר הפעולה, נרשמה ירידה של 67% ו-63% בגודל הערמונית וברמות PSA, בהתאמה, ירידה זו גדולה יותר משמעותית מזו שתוארה עם PVP עם מערכות לייזר של 120W, 160W ואף 180W.

התוצאות התפקודיות היו גם כן משביעות רצון. לאחר 3, 6 ו-12 חודשים, ממוצע שיא קצב זרימת השתן עלה משמעותית בהשוואה למצב לפני הניתוח, ומדד IPSS הממוצע, חציון מדדי איכות החיים ושארית שתן לאחר התרוקנות ירדו משמעותית. לאחר שנה אחת, אף אחד מהמטופלים, כולל אלו עם ערמונית מוגדלת, לא נדרש לניתוח חוזר בשל גדילה חוזרת של האדנומה.

בניגוד ל-PVP, בה רקמת הערמונית מתאיידת ולא מותירה דגימה להערכה היסטולוגית, עם PVRP הבלוטה לאחר מכן עוברת חיתוך לדגימות רקמה. בשני מטופלים (0.9%) עם רמות PSA תקינות לפני הניתוח, הבדיקה הפתולוגית הדגימה סרטן ערמונית.

המגבלה העיקרית של המחקר הנוכחי היא משך מעקב קצר ויש להשלים מחקרים נוספים להערכת ההשפעה של PVRP על התפקוד המיני ועקומת הלמידה הנדרשת להכרת הטכניקה.

Eur Urol 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה