Surgery

תוצאות טובות לניקוז באמצעות סיטון ו-Infliximab בטיפול בפיסטולה אנאלית בחולי קרוהן (Colorectal Dis)

לניקוז באמצעות סיטון בשילוב עם טיפול במעכבי TNF-Alpha תוצאות מבטיחות בטיפול בחלק גדול מהמקרים של פיסטולה אנאלית בחולים עם מחלת קרוהן, כך מדווחים חוקרים מצרפת במאמר חדש שפורסם בכתב העת Colorectal Disease.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי 30-50% מהחולים עם מחלת קרוהן פעילה מפתחים פיסטולה אנאלית, בעיקר עם מעורבות של מעי גס דיסטאלי. עם זאת, שילוב ניתוח מקומי עם ניקוז באמצעות סיטו למשך מספר חודשים, בשילוב עם Infliximab, הינה גישה יעילה לסגירת הפיסטולה ב-75% מהחולים עם פיסטולה פריאנאלית מורכבת על-רקע מחלת קרוהן.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 81 חולים עם מחלת קרוהן ופיסטולה פריאנאלית, כאשר ב-71 מהמקרים הפיסטולה הייתה מורכבת.

ניתוח פרוקטולוגי מקומי בוצע ב-77 מהחולים,כאשר ניקוז באמצעות סיטון נמשך לאורך חציון של 3.8 חודשים ב-62 מהחולים ולאחר מכן הוחל טיפול ב-Infliximab. המעקב ארך חציון של 54 חודשים.

סגירה ראשונית מלאה של הפיסטולה תועדה ב-71 מהחולים לאחר חציון של 12.4 חודשים מהתחלת הטיפול. עם זאת, הישנות תועדה ב-29 חולים לאחר חציון של 38.5 חודשים. טיפול חוזר בגישה המשולבת הביא לסגירה מוצלחת ב-19 מקרים, עם שיעורי סגירה כוללים של 75.3%. בנשים תועד סיכון מוגבר להישנות ועיכוב בהחלמה. עם זאת, מניתוח רב-משתנים עלה כי רק פיסטולה בין הרקטום והנרתיק לוותה בסיכון משמעותי.

החוקרים מציינים כי בסיכומו של דבר הם לא הצליחו לזהות גורם מנבא משמעותי להישנות במהלך המעקב לאור עוצמה לא-מספקת של המחקר לאור מדגם קטן. יתרה מזאת, למרות שהנושא עדיין לא הוכרע, מהנתונים עולה כי סביר לקבוע כי הסרה מוקדמת מדי של הסיטון עשויה להוביל להישנות וכי במקרים של נגע מורכב מומלץ לשקול טיפול ארוך-טווח .

Colorectal Dis 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה