Surgery

התועלת של ניתוח מוקדם של הרצועה הצולבת הקדמית בספורטאים צעירים (מתוך הכנס השנתי מטעם AOSSM)

בספורטאים צעירים הדוחים התערבות ניתוחית של הרצועה הצולבת הקדמית ייתכן סיכון מוגבר לפציעות ברכיים משניות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם AOSSM (American Orthopaedic Society for Sports Medicine).

החוקרים כותבים כי מהערכת הנתונים אודות חולים לאחר שחזור של הרצועה הצולבת הקדמית עלו שיעורים גבוהים יותר ופציעות משניות חמורות יותר במקרים בהם הניתוח נדחה.

במסגרת המחקר סקרו החוקרים את הרשומות הרפואיות אודות 135 ספורטאים, בגיל ממוצע של 14 שנים, לאחר שחזור של הרצועה הצולבת הקדמית. הם חילקו את המשתתפים לשלוש קבוצות בהתאם למועד הניתוח: 62 חולים טופלו פחות משישה שבועות לאחר הפציעה, 37 חולים טופלו 6-12 שבועות לאחר הפציעה, ו-36 טופלו למעלה מ-12 שבועות לאחר הפציעה.

בהשוואה לחולים שנותחו בתוך שישה שבועות, באלו שעברו ניתוח 6-12 שבועות לאחר פגיעה ברצועה הצולבת הקדמית תועדה עליה של פי 1.45 בסיכוי לפציעה של המניסקוס הלטארלי, ובאלו שהמתינו למעלה מ-12 שבועות תועדה עליה של פי 2.82 בסיכון הנ”ל.

הסיכון לקרע של המניסקוס המדיאלי היה גבוה פי 4.3 עם דחיית הניתוח למשך לפחות שישה שבועות.

גורמי סיכון נוספים לפציעות משניות כללו גיל צעיר, חזרה לפעילויות ספורט לפני הניתוח ואירועים קודמים של אי-יציבות של הברך.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מספקים עדויות לפיהן טיפול לא-ניתוחי ראשוני בקרעים של הרצועה הצולבת הקדמית בקבוצת גיל זו כרוך בסיכון גבוה לפציעות נוספות, העשויות להוביל לפגיעה ארוכת טווח בתפקוד הברך.

מתוך הכנס השנתי מטעם AOSSM

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה