Surgery

שיפור ההיענות לטיפול תרופתי לפני ניתוחים עם שילוב הוראות בכתב ובעל-פה (Anesthesiology)

במאמר שפורסם במהדורת חודש יולי של כתב העת Anesthesiology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי שיעורי ההיענות לטיפול תרופתי לפני ניתוחים גדולה יותר עם שימוש בדף הוראות סטנדרטי וצבעוני, בשילוב עם הוראות מילוליות.

טעויות בנטילת הטיפול התרופתי עלולות להוביל לדחיית ניתוחים ואשפוז ממושך יותר בבית החולים. החולים במחקר תוכננות לניתוח כללי, גניקולוגי, אף-אוזן-גרון, נויכירורגי, ניתוח חזה/כלי דם, ניתוח לב, ניתוח אורולוגי, ניתוח פלסטי או ניתוח אורתופדי.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את ההתנהלות של 519 חולים כירורגיים בקבוצת ביקורת שכללה הוראות קדם-ניתוחיות לטיפול תרופתי (אזורים מודגשים של הרשומה הרפואית האלקטרונית של המטופל, תיעוד רפואי, או הוראות מילוליות) עם ההתנהלות של 531 חולים שקיבלו דף הוראות עם הדרכה מילולית.

דף ההוראות כלל את כל התרופות שהחולה נדרש לקבל ביום הניתוח, תרופות מהן עליו להימנע (מדללי דם, לדוגמא), ואלו שיש לקחת לפי הצורך. בסמוך לקטגוריות הופיעו בצבע בהיר המילים Go, Stop ו-Yield, בהתאמה.

החוקרים מצאו כי 74% מאלו שקיבלו את דף ההוראות הקפידו על הטיפול התרופתי בהתאם להוראות ביום הניתוח, זאת בהשוואה ל-60% מקבוצת הביקורת. בחולים שקיבלו את דף ההסברים הסיכוי לשהות של מעל 90 דקות ביחידת טיפול לאחר-הרדמה היה נמוך יותר (46%) בהשוואה לקבוצת הביקורת (54%, P=0.011).

לממצאי המחקר חשיבות רבה בשל נפח המידע שעל רופאים ואחיות להעביר לפני ניתוח. החוקרים מצטטים הערכות לפיהן 40-80% מהמידע הרפואי שאנשי צוות רפואי מספקים למטופלים נאבד מיידית, והמטופלים אינם זוכרים נכון קרוב למחצית מהמידע הרפואי הנ”ל.

דף סטנדרטי עשוי לסייע לחולים המיועדים להתערבות ניתוחית להבין את ההוראות.

Anesthesiology. 2014;121:29-35

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה