Surgery

ירידה בשיעורי תמותה ל-30 יום לאחר ניתוחי ריאה בחולי סרטן, אך הכפלת הסיכון לאחר 90 יום (American Association for Thoracic Surgery )

בדיווח שהוצג בכנס השנתי של ה-American Association for Thoracic Surgery נמסר כי בעוד ששיעורי התמותה לאחר 30 יום ממועד הניתוח של חולי סרטן ריאה בארה”ב היו נמוכים ובמגמת ירידה (2.8% בלבד) , הרי ששיעורי התמותה לאחר 90 יום כמעט והוכפלו לרמה של 5.4%.

מגמה זו הייתה תקפה הן בבתי חולים עם נפח ניתוחי ריאה גבוה, והן בבתי חולים עם נפח פעילות נמוך. בבתי חולים עם נפח פעילות גבוה שיעור התמותה לאחר 30 יום היה 1.7% לעומת 3.7% בבתי החולים בנפח פעילות נמוך.  הגדרת סף כמות הניתוחים השנתית המעידה על פעילות גבוהה הוגדרה במחקר כ-30.

עוד נמצא כי שיעור התמותה לאחר כריתת ריאה היה גדול פי 3 מאשר לאחר כריתת אונה, על אף ששיעורי התמותה לאחר כריתת ריאה ממשיכים לרדת בשנים האחרונות. גורמים נוספים שהיו קשורים לתמותה כללו גיל מבוגר יותר, גברים, הכנסה נמוכה, ללא כיסוי ביטוח פרטי, סרטן בשלב מתקדם יותר, טיפול רדיותרפי קודם, וגידול סרטני ראשוני קודם.

המחקר לא ניתח את סיבות המוות. החוקרים מציינים שיהיה חשוב לבחון את העלייה הגדולה בתמותה בתקופה שבין 30-90 לאחר הניתוח , בעיקר במטרה לבחון אם יש מקום לשפר נתונים אלה.

American Association for Thoracic Surgery (AATS) Annual Meeting 2014. Plenary scientific session. Presented April 29, 2014.

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה