Surgery

ההשלכות של הגבלת שעות העבודה של מתמחים בכירורגיה (Ann Surg)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי ייתכן ולהגבלת שעות העבודה של מתמחים בכירורגיה השלכות שליליות, כאשר מהסקירה החדשה עולה כי התוצאות בבחינות הרישוי היו פחות טובות והחוקרים מאמינים כי לאחר יישום ההגבלות חלה פגיעה בבטיחות הטיפול בחולים.

משמרות ארוכות וחסך שינה בקרב מתמחים ברפואה הובילו את ה-ACGME (Accreditation Council for Graduate Medical Education) להגביל את היקף שעות העבודה בשנת 2003 ושוב בשנת 2011. המגבלה המקורית נבעה ממקרה תמותה של תלמיד מכללה שהלך לעולמו בבית חולים בניו-יורק בשנת 1984, לאחר שטופלו ע”י מתמחה שעבד במשמרת בת 36 שעות.

החוק הגביל את שעות העבודה של מתמחים ל-80 שעות שבועיות. בהמשך נקבע כי מתמחים בשנה הראשונה אינם רשאים לעבוד למעלה מ-16 שעות ברציפות.

בסקירה הנוכחי בחנו החוקרים נתונים מ-135 מחקרים קודמים ומצאו כי בעוד שהגבלת שעות העבודה של מתמחים בכירורגיה ל-80 שעות שבועיות עשויה לשפר את איכות החיים, הגבלת רצף העבודה ל-16 שעות עשויה לפגוע בטיפול בחולים ובהכשרת המתמחים.

המומחים טוענים כי ממצאי המחקר מחזקים טענה שעלתה בעבר, לפיה מרבית המנתחים יודעים, או לפחות חשים, כי להגבלת שעות העבודה אין את ההשפעה החיובית המצופה, וכי להגבלות אלו אף עשויות להיות השלכות שליליות.

בסקירה הנוכחית, רק שני מחקרים בחנו את שיעורי הסיבוכים ומקרי התמותה של חולים לאחר יישום הגבלת 16 שעות עבודה ברציפות: מחקר אחד לא זיהה כל שינוי, ובמחקר השני התוצאות לא היו חד משמעיות. מבין 14 סקרים של מתמחים, 11 זיהו עדויות לפגיעה בבטיחות הטיפול בחולים.

מבין 15 מחקרים מבוססי-סקר שבחנו את ההדרכה וההכשרה לאחר הגבלת משמרת לרצף של 16 שעות עבודה, 12 מצאו כי מתמחים ומנהלי תוכניות התמחות סברו כי ההכשרה נפגעה ושלושה לא הדגימו כל שינוי.

באותה עת, ועדות התמחות בכירורגיה דיווחו על עליה בשיעור הכישלונות בבחינות אוראליות. במהלך העשור האחרון, מספר המועמדים שנכשלו במבחני ניתוחי חזה עלה כמעט פי שלוש, ושיעור הכישלונות בבחינות כירורגיה כללית עלה כמעט כפליים.

להערכת החוקרים, הגבלת העבודה ל-16 שעות ברציפות עשויה להתאים לחלק מההתמחויות, אך לא להתמחות בכירורגיה. הם מאמינים כי אין נוסחה אחת המתאימה לכולם, שכן התמחות ברפואת עור או פסיכיאטריה שונה לחלוטין מהתמחות בנוירו-כירורגיה.

החוקרים מוסיפים כי לאחר הגבלת שעות העבודה של מתמחים בשנה ראשונה בארצות הברית, כל המתמחים בקוויבק הוגבלו לעבודה במשמרות של 16 שעות, לאחר שנקבע כי רצף עבודה ארוך יותר עלול לסכן את החולים. אין מחקר שבחן את ההשפעה של 80 שעות עבודה שבועיות או משמרות של 16 שעות לפני יישום המגבלות. לדבריהם, רופאים מסתייגים מעזיבת החולים המאושפזים לטיפול של רופאים אחרים.

מאחד המחקרים הקודמים בנושא עלה כי הגבלת המשמרות עשויה להביא לעליה במספר הטעויות באשפוז ולהביא לכך שהמתמחים מבלים פחות זמן בבית החולים במהלך היום, כאשר אז יש להם את ההזדמנות הטובה ביותר ללמוד מהרופאים הבכירים.

Ann Surg 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה