Surgery

טכנולוגיית INTRABEAM המאפשרת הקרנה חד פעמית ממוקדת במהלך ניתוח להוצאת גידול בשד תכנס לשימוש ב’כללית’ (הודעת מדיסון)

סרטן שד

הודעת חברת מדיסון

בתי חולים שבבעלות שירותי בריאות כללית: רבין (בילינסון), קפלן, מאיר, סורוקה והעמק יצוידו במכשיר “אינטרה-בים” (INTRABEAM), המאפשר מתן הקרנה אחת, חד פעמית, ממוקדת תוך כדי ניתוח לאזור הגידול, לאחר הסרתו, בחולות סרטן השד. טיפול בשיטה זו חוסך סדרה ארוכה של הקרנות כפי שנהוג כיום, הכרוכים בסבל למטופלות, ומצמצם משמעותית את תופעות הלוואי של הקרינה והגעה תכופה לבית חולים.

מדי שנה מאובחנות בישראל כ-4,500 חולות בסרטן השד. זו המחלה הממארת השכיחה ביותר בישראל ובעולם המערבי, אך סיכויי הריפוי גבוהים יותר ככל שהמחלה מתגלה בשלב מוקדם יותר. המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם של המחלה מוביל לעלייה במספר הנשים המאובחנת בשלב מוקדם יחסית, לפיתוח דרכי טיפול פשוטות יותר וכמובן  לעלייה עקבית במספר הנשים המחלימות ממנה.

אחת הבשורות של השנים האחרונות בתחום הטיפול בסרטן השד הינה אפשרות של קרינה איזורית לשד במקום הקרנת כל השד לאחר הסרת הגידול. קרינה איזורית ניתנת בשיטות שונות, אחת מהן היא הקרנה חד פעמית בזמן הניתוח מייד לאחר הסרת הגידול. שיטת טיפול זו מופעלת כפיילוט מספר שנים בביה”ח ‘כרמל’ של כללית, והטיפול ניתן עד כה ל-475 מטופלות.  כ- 85% מהמטופלות לא נזקקו לטיפול נוסף לשד לאחר הטיפול הקרינתי במהלך הניתוח. הטיפול נעשה באמצעות מכשיר “אינטרה-בים” (INTRABEAM), המשווק בישראל ע”י חברת מדיסון פארמה.

מאיר יעקבסון, מנכ”ל מדיסון פארמה, משווקת המכשיר “אנו גאים להיות חלק ממהלך משמעותי זה אשר ינגיש את המכשור החדשני לחולות נוספות ברחבי הארץ. הטיפול הינו ממוקד, יעיל וחוסך סבל רב לחולות המתמודדות עם מספר רב של הקרנות. מכשיר זה משתלב באסטרטגיה של מדיסון להנגשת מכשור רפואי ייחודי שהחברה מפתחת בשנים האחרונות ביתר שאת. למדיסון מספר נוסף של טכנולוגיות ייחודיות רפואיות מסוג זה”.

לדברי ד”ר מיכאל שרף, סמנכ”ל וראש חטיבת בתי חולים בכללית: “אנו גאים להיות הראשונים בישראל לאמץ שיטת טיפול חדשה שהוכחה כיעילה ולהרחיבה לכלל בתי החולים של ‘כללית’. טיפול בשיטה זו מוביל לשיפור איכות חייהן של המטופלות הודות לעובדה שהוא חוסך למטופלות סדרת הקרנות ממושכת וסיבוכים אפשריים כתוצאה מהקרנות. הקרנה   במהלך ניתוח הסרת הגידול מבטיחה טיפול מיידי בתאי הסרטן ומונע את שגשוגם. כמו כן, ההקרנה התוך ניתוחית מאפשרת דיוק מרבי בטיפול באזור הנגוע, וסיום הטיפול הקרינתי בזמן קצר”.    

הקרנה תוך ניתוחית מתאימה לנשים בגילאי 60 ומעלה, אשר הגידול התגלה אצלן בשלב מוקדם וגודלו קטן מ-2 ס”מ. כיום, נשים אשר עוברות ניתוח בו הוצא הגידול נאלצות לעבור אחריו סדרת הקרנות במשך שבועות ארוכים. באמצעות המכשיר המטופלות מקבלות קרינה חד פעמית וממוקדת הנמשכת 40-50 דקות, כבר במהלך הניתוח של הוצאת הגידול. הקרינה ממוקדת רק באזור הגידול ולא בכל השד, כך שנמנעת מהחולה קרינה מיותרת על רקמות בריאות ומצטמצמת הסכנה לסיבוכים באזורים הקרובים לשד. כמו כן, הטיפול חד פעמי, חוסך מהמטופלות את טיפולי הקרינה היומיומיים המלווים לא פעם בתופעות לוואי קשות, כמו כוויות ובצקות.

ד”ר מריאנה שטיינר, מנהלת שרות אונקולוגי במחוז חיפה של כללית ובכרמל “השיטה הוכנסה לבי”ח הכרמל כמיזם משותף של הנהלת בית החולים והנהלת המחוז במסגרת מערך הטיפול הרב מיקצועי בסרטן השד. שיטת טיפול זו מצטיינת בכך שהיא מדויקת, פשוטה ונוחה מאוד למטופלות. מניסיוננו ב- 475 מטופלות, תוצאות הטיפול מצוינות עם שיעור חזרה נמוכים ביותר של המחלה. לאחרונה פורסם מחקר בין לאומי רחב אשר הראה אף הוא שתוצאות הטיפול בשיטה זו זהים לתוצאות הטיפול הסטנדרטי ע”י קרינה לשד כולו במשך מספר שבועות. לציין ששביעות הרצון של המטופלות גבוהה ביותר”.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה