Surgery

השוואת שיעורי התמותה לאחר ניתוח THR מול Hip Resurfacing (מתוך BMJ )

במאמר שפורסם בכתב העת BMJ מדווחים חוקרים כי בחולים עם אוסטיאוארתריטיס של הירך לאחר ניתוח Metal-on-Metal Hip Resurfacing תועדו שיעורי תמותה נמוכים יותר בטווח הארוך, בהשוואה לחולים לאחר ניתוח להחלפה מלאה של מפרק הירך. הבדל זה נותר לאחר תקנון נרחב לערפלנים שונים.

במסגרת המחקר הרטרוספקטיבי ביקשו החוקרים להשוות את שיעורי התמותה לאחר עשר שנים בקרב חולים שעברו Metal-on-Metal Hip Resurfacing אל מול חולים שעברו THR (Total Hip Replacement) באנגליה.

מדגם המחקר כלל את כל המבוגרים שעברו ניתוח אלקטיבי ראשוני להחלפת הירך בשל אוסטיאוארתריטיס, בתקופה שבין אפריל 1999 ועד מרץ 2012. החוקרים התמקדו בסוג התותב ולקחו בחשבון משתנים שונים, כולל גיל, מין, מדד CCI (Charlson Comorbidity Index), אזור מגורים, אזורי עוני, נפח ניתוחים ושנת ניתוח.

התוצא העיקרי הוגדר כשיעורי התמותה מכל-סיבה. החוקרים ערכו ניתוח מותאם של הנתונים לצמצום הטיה לפי התוויה. מודלים סטטיסטיים שימשו לתיאור הקשר בין סוג התותב ובין הזמן עד לתמותה, תוך תקנון לשונות בין בתי חולים.

החוקרים התאימו ל-7,437 חולים שעברו Metal-on-Metal Hip Resurfacing 22,311 חולים שעברו ניתוח Cemented THR; 8,101 חולים שעברו Metal-on-Metal Hip Resurfacing הותאמו ל-24,303 חולים שעברו Uncemented THR שיעורי התמותה המצטברים לאחר עשר שנים עמדו על 271 מקרים (3.6%) בקבוצת החולים לאחר ניתוח Metal-on-Metal Hip Resurfacing, 1,363 מקרים (61%) מהחולים לאחר Cemented THR ו-239 מקרים (3.0%) לאחר Metal-on-Metal Hip Resurfacing בהשוואה ל-999 מקרים (4.1%) לאחר Uncemented THR.

בחולים שעברו Metal-on-Metal Hip Resurfacing שיעורי ההישרדות היו גבוהים יותר (יחס סיכון של 0.51) בהשוואה ל-Cemented THR ובהשוואה ל-Uncemented THR (יחס סיכון של 0.51). לא זוהו עדויות לאינטראקציה עם גיל או מין.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר תקפים לאוכלוסיות דומות לאוכלוסיית המחקר, שלא כללה חולים מבוגרים מאוד או חולים עם ניתוח מורכב להחלפה מלאה של מפרק הירך. למרות שייתכנו ערפלנים נוספים, גודל ההשפעה שזוהה הוא גדול. החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

BMJ 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה