Surgery

בית חולים מפורסם וגדול אינו בהכרח ערובה לתוצאות הניתוחיות הטובות ביותר, לפחות בארצות הברית (מתוך CU report)

חולים הפונים לבתי חולים לצורך התערבות ניתוחית דואגים מפני מספר דברים, החל מאופי האחיות ועד כמה הן נחמדות ועד טיב המזון, אך נראה כי הדבר המטריד אותם ביותר הוא אם יישארו בבית החולים זמן ארוך יותר מהנדרש ואם יישרדו את האשפוז.

בכתב העת Consumer Reports פורסמו דירוגים של 2,463 בתי חולים בארצות הברית בכל 50 המדינות, על-בסיס איכות הטיפול הניתוחי.

החוקרים התבססו על שני מדדים: שיעור החולים המבוטחים במדיקייר שהלכו לעולמם בבית החולים במהלך הניתוח או לאחריו, ושיעור החולים שנותרו באשפוז זמן ארוך מהצפוי על-בסיס הסטנדרטים המקובלים לטיפול במצבם. שני אלו מעידים על סיבוכים ועל איכות הטיפול בכללותו.

הדירוגים ללא ספק יעוררו דיונים, בעיקר מאחר ובתי חולים מפורסמים ומעותרים רבים זכו לדירוגים בינוניים בלבד. לדוגמא, Cleveland Clinic, חלק מבתי החולים ב-Mayo Clinic ו-Johns Hopkins Hospital לא זכו לציונים גבוהים ואף זכו לציונים נמוכים יותר בהשוואה לבתי חולים קטנים רבים. מאחר שלחוקרים היו נתונים מוגבלים בלבד, הציונים גם מדגישים את הקשיים של חולים בקבלת מידע אובייקטיבי אודות איכות הטיפול בכל מוסד.

למרות זאת, מדובר בצעד בכיוון הנכון, העשוי להביא להעצמת החולים בקבלת טיפול טוב יותר ולקחת חלק פעיל בשיפור הטיפול הרפואי.

הדירוגים מבוססים על תביעות מדיקייר ונתונים משנים 2009-2011 אודות 86 סוגי ניתוחים, כולל ניתוחי עמוד-שדרה, החלפת ירך וברך ואנגיופלסטיה. השיעורים המתוקנים ולוקחים בחשבון את העובדה שחלק מבתי החולים מטפלים בחולים מבוגרים או חולים יותר, ולא כוללים נתונים אודות חולים שהועברו מבתי חולים אחרים.

למרות שהדירוגים אינם משלבים מפורשות סיבוכים דוגמת זיהומים, התקפי לב, אירועים מוחיים, או בעיות אחרות לאחר ניתוח, הנתונים אודות משך האשפוז לוקחים בחשבון נתונים אלו.

חלק מהממצאים אינם עולים בקנה אחד עם הצפוי, כאשר בתי חולים אוניברסיטאיים רבים, הנחשבים כמרכזי מצוינות ולרוב זוכים לציונים הגבוהים ביותר, הגיעו במקרה הנוכחי לאמצע הרשימה.

החוקרים מציינים כי אין זו הפעם הראשונה בה נתקלו בתופעה זו, כאשר דיווח קודם מצא כי במקרים של פרוצדורות מורכבות צפויות תוצאות טובות יותר בבתי חולים אוניברסיטאיים, אך באשר למרבית הפרוצדורות הנפוצות, בתי חולים קטנים ופחות מוכרים זכו לניסיון רב ועשויים אף להביא לתוצאות טובות יותר בטיפול לאחר הניתוח.

The CU report

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה