Surgery

ההשפעה של מוזיקה על מדדים פיזיולוגיים וכאב לאחר ניתוח לב פתוח (Pain Manag Nurs)

אייפד האזנה

במאמר שפורסם בכתב העת Pain Management Nursing מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי מוזיקה עשויה לסייע בהפחתת התגובות הפיזיולוגיות המזיקות עקב כאב בחולים לאחר ניתוח לב פתוח.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של האזנה למוזיקה לפי בחירה אישית על עוצמת הכאב ועל מדדים פיזיולוגיים בחולים לאחר ניתוח לב פתוח. הם בחרו חולים שהיו מאושפזים ביחידות טיפול נמרץ במחלקת ניתוחי לב-חזה.

המחקר כלל 87 חולים שעברו ניתוח לב פתוח (44 בקבוצת ההתערבות ו-43 בקבוצת הביקורת), בגילאי 18-78 שנים. החוקרים תיעדו את המדדים הפיזיולוגיים (לחץ דם , קצב לב, ריוויון חמצן וקצב נשימות) ואת חומרת הכאב בכל המשתתפים. בהמשך, חולים בקבוצת הביקורת נותרו לנוח במיטתם בעוד שאלו בקבוצת ההתערבות האזינו למוזיקה לפי בחירתם במשך 30 דקות. החוקרים אספו נתונים פיזיולוגיים ובחנו שוב את עוצמת הכאב.

מהתוצאות עולה כי בקבוצת ההתערבות חלה עליה מובהקת סטטיסטית בריוויון החמצן בדם (p=0.001), עם מדדי כאב נמוכים יותר (p=0.001) בהשוואה לקבוצת הביקורת. לא זוהה הבדל בין הקבוצות במדדים פיזיולוגיים אחרים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהנתונים עולה כי מוזיקה עשויה לשמש גישה בטוחה, פשוטה ויעילה להפחתת תגובות פיזיולוגיות מזיקות עקב כאב בחולים לאחר ניתוח לב פתוח.

Pain Manag Nurs. 2013;14(1):20-28

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה