Surgery

היעילות והבטיחות של Flupirtine Maleate ו-Tramadol Hydrochloride להקלה על כאב לאחר ניתוח (J Indian Med Assoc.)

מתוצאות מחקר חדש בו נערכה השוואה בין Flupirtine Maleate (קתדולון) ובין Tramadol Hydrochloride (טרמדקס) להקלה על כאב לאחר ניתוח עולה כי לשתי התרופות יעילות דומות, כאשר הטיפול ב- Flupirtine Maleate מלווה בשיעור תופעות לוואי נמוך יותר.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את היעילות והבטיחות של Flupirtine Maleate במינון 100 מ”ג, שלוש פעמים ביום, בהשוואה ל-Tramadol Hydrochloride במינון 50 מ”ג, שלוש פעמים ביום, להקלה על כאב לאחר ניתוח במשך חמישה ימים.

מדגם המחקר כלל 113 חולים לאחר-ניתוח, כאשר 104 חולים שענו על קריטריוני המחקר חולקו באקראי לשתי קבוצות הטיפול. קבוצה אחת טופלה ב- Flupirtine Maleate והשנייה טופלה ב-Tramadol Hydrochloride. החוקרים עקבו אחר עוצמת הכאב באמצעות מדד VAS (Visual Analog Scale). החולים התבקשו לדווח על כל תופעת לוואי במהלך תקופת המחקר.

ההשפעה הכוללת של הטיפול התרופתי (הערכה כוללת של תרופת המחקר) על הכאב ותופעות לוואי נבחנה ע”י החולים בתום המחקר בסולם קטגורי.

החוקרים מדווחים על ירידה משמעותית במדדי הכאב (p<0.001) בקבוצת המטופלים ב- Flupirtine Maleate, עם יעילות כמעט דומה לזו שתועדה בקבוצת המטופלים ב-Tramadol Hydrochloride, אך עם שיעור היארעות תופעות לוואי נמוך משמעותית (7.4%) וללא הפסקת הטיפול התרופתי במהלך המחקר.

לאור ממצאי המחקר, החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול פומי ב- Flupirtine Maleate דומה ביעילותו ל-Tramadol בהקלה על כאב לאחר ניתוח, ללא תופעות לוואי של אופיואידים או נוגדי דלקת שאינם סטרואידים.

J Indian Med Assoc. 2012 Mar;110(3):158-60

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה