Surgery

היקף הטעויות הניתוחיות השנתי בארצות הברית עולה על 4,000 טעויות בשנה (Surgery)

בין השנים 1990-2010 תועדו למעלה מ-4,000 טעויות ניתוחיות בכל שנה בארצות הברית, כך לפי מחקר רטרוספקטיבי של נתונים אודות רשלנות רפואית. החוקרים מעריכים כי עלויות טעויות אלו למערכת הבריאות נעה סביב מיליוני דולרים בשנה בתשלומי רשלנות רפואית בלבד. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Surgery.

החוקרים מציינים כי כבר ננקטו מספר צעדים בכדי להפחית את ההיארעות של סיבוכים ניתוחיים להם אין מקום. הם התמקדו באירועים להם אין מקום כהערכה של איכות הטיפול.

להערכת תדירות אירועים אלו, החוקרים סקרו את הנתונים ממאגר NPDB (National Practitioner Data Bank) לזיהוי פסיקות והסכמי רשלנות רפואית הנוגעים לסיבוכים ניתוחיים להם אין מקום שאירעו בין 1 בספטמבר, 1990, ועד 30 בספטמבר, 2010. החוקרים זיהו כי שולמו 1.3 מיליארד דולרים ב-9744 הסכמי ופסיקות רשלנות רפואית עקב סיבוכים ניתוחיים.

על פי הנתונים מהמאגר הזמין, החוקרים מעריכים כי תביעות בנוגע לסיבוכים שאינם אמורים להופיע לאחר ניתוחים אירעו בשיעור של 4082 לשנה. מבין הרופאים המעורבים, 62% הוזכרו במספר תביעות רשלנות רפואית ו-12.4% הופיעו במספר תביעות בנוגע לרשלנות עקב סיבוכים רפואיים שאינם מתקבלים על הדעת.

מניתוח הנתונים עולה כי הסיכוי לציון שמו של רופא במספר תביעות בשל סיבוכים רפואיים לאחר ניתוח היה גבוה יותר בקרב רופאים כנגדם ננקטו צעדים משמעתיים , ובקבוצת רופאים זו הסכום ששולם במסגרת ההסכם היה גבוה מהממוצע. בנוסף, השכיחות של מספר תביעות הייתה גבוהה יותר בקרב רופאים בגילאי 50-59 שנים, בהשוואה לאלו מתחת לגיל ארבעים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי למרות המאמצים של ארגונים שונים, דרושה עבודה נוספת להפחתת ההיארעות של סיבוכים להם אין מקום לאחר ניתוחים. ניתן לנטר טוב יותר את הטעויות הללו ובסופו של דבר לזהות גישות יעילות יותר למניעתן.

Surgery. Published online December 18, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה