Surgery

רשימת פריטים מטעם ארגון הבריאות העולמי משפרת את בטיחות ותוצאות התערבויות ניתוחיות (Dtsch Arztebl Int)

הקפדה על מילוי רשימת ה-Surgical Safety Checklist מטעם ארגון הבריאות העולמי מביאה לשיפור הבטיחות ותוצאות התערבויות ניתוחיות, כך לפי סקירה שכללה 20 מחקרים .

בשנת 2009, ארגון הבריאות העולמי פרסם המלצות עולמיות לשימוש ברשימת Surgical Safety Checklist בכל הפרוצדורות הניתוחיות. צוות בעל ניסיון בשימוש ברשימה יכול להשלים את כל שלושת החלקים בתוך כשתי דקות.

במחקר סוקרים החוקרים את הנתונים הזמינים אודות יישום השימוש ברשימה והשפעותיה על תחלואה ותמותה בתר-ניתוחית ועל הבטיחות בחדר הניתוח. הם גם בחנו את הניסיון עם השימוש ברשימה ומספקים המלצות לשימוש מעשי.

הסקירה כללה 20 מחקרים. מחקר אחד להערכת התוצאות הניתוחיות הדגים ירידה של 47% בשיעורי התמותה הבתר-ניתוחית , מ-56 מקרי תמותה מבין 3733 מקרים (1.5%) ל-32 מקרי תמותה ב-3955 מקרים (0.8%). מחקר אחר הדגים ירידה של 62%, מ-31 מקרי תמותה מ-842 מקרים (3.7%) ל-13 מקרי תמותה מ-908 מקרים (1.4%). שני המחקרים הללו הדגימו ירידה של למעלה משליש בתחלואה הבתר-ניתוחית.

החוקרים זיהו גם שיפור בתקשורת המולטי-דיציפלינרית, באמצעות פרוצדורות דוגמת העברת מידע בקול והצגת אנשים בשם לפני התחלת הניתוח, לשיפור בטיחות החולים.

מספר גורמים עודדו את השימוש ברשימת הפריטים, כולל דוגמא אישית מצד מנהיגי צוותי הניתוח והכשרה מובנית.

טעויות אופייניות ביישום הרשימה כוללות העדר מילוי מלא ועיבור בהעדר חברי הצוות. כמו כן, לא נכון לתת לאדם אחד לעבור על כל רשימת הפריטים, ללא העברת התוכן לאחרים או מתן הזדמנות לתחלופת מידע.

Dtsch Arztebl Int. 2012;109: 695−701

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה