Surgery

האם יש סיכון לדימום לאחר ניתוח עם טיפול בנוגדי-דיכאון? (Arch Facial Plast Surg)

ממחקר חדש שפורסם במהדורת יולי/אוגוסט של כתב העת Archives of Facial Plastic Surgery עולה כי טיפול בתרופות ממשפחת SSRI (Selective Serotonin Reuptake Inhibitor) או SNRI (Serotonin Norepinephrine Reuptake Inhibitor) בחולים לאחר פרוצדורות להרמת פנים וצוואר אינו מלווה בסיכון מוגבר לדימומים.

החוקרים מסבירים כי התפתחות המטומה הינה הסיבוך הנפוץ ביותר של מתיחת פנים, עם שיעורי היארעות של 0.2-8.1%, אך במחקר הנוכחי הם לא מצאו כל עדות התומכת בהמלצה להפסקת טיפול ב-SSRI סביב הפרוצדורות הללו. למיטב ידיעתם, זהו המחקר הראשון להערכת ההשפעות של SSRI על דימום לאחר ניתוחים בספרות של רפואה פלסטית של הפנים.

החוקרים בחנו את הרשומות הרפואיות של 250 חולים שעברו הרמת פנים ו-13 שעברו הרמת צוואר בין ינואר 2010 ועד מאי 2011. מבין 263 המטופלים, 58 (22%) נטלו תרופות ממשפחת SSRI או SNRI בעת הניתוח.

מהנתונים עולה כי תועד מקרה אחד של דימום מג’ורי, שדרש התערבות ניתוחית, כך ששיעור מקרי המטומה עמד על 0.38%. מדובר היה באישה בת 62 שנים, שנטלה מינון נמוך של SSRI ועברה ניתוח חוזר למתיחת פנים. החולה לא סבלה מהפרעות קרישה, ולא נטלה תרופות ממשפחת NSAID או אספירין. ההמטומה הופיעה בתוך 12 שעות מהניתוח ודרשה התערבות ניתוחית.

שיעורי מקרי ההמטומה (מג’ורית ומינורית) עמד על 1.95% (5 מטופלים) בקרב אלו שלא נטלו SSRI או SNRI, לעומת 1.72% (מטופלת אחת) באלו שטופלו בתרופות אלו.

החוקרים מוסיפים כי 22% מהמשתתפים במחקר נטלו תרופות ממשפחת SSRI, שיעור גבוה מהמקובל, המשקף את השכיחות המוגברת של דיכאון וחרדה באוכלוסיית חולים זו. לאור הסיכון הכרוך בהפסקת הטיפול בתרופות אלו, השיעור הנמוך של מקרי המטומה והעדר עדויות מוצקות התומכות בסיכון לדימומים, ממצאי המחקר אינם תומכים בהפסקת הטיפול ב-SSRI סביב פרוצדורות אלו.

Arch Facial Plast Surg. 2012;14:248-252

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה