Surgery

העדיפות של טיפול מוקדם באנומליה על-שם אבשטיין במבוגרים (J Am Coll Cardiol)

בעקבות סקירה חדשה ממליצים חוקרים על ניתוח לבבי מוקדם במקרים של אנומליה על-שם אבשטיין (Ebstein Anomaly) במבוגרים, לפני התפתחות מחלת לב מתקדמת.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי שכיחות אנומליה על-שם אבשטיין נעה סביב 1-5 מכל 200,000 לידות-חי. חולים רבים שורדים עד לבגרות עם תסמינים מינימאליים. מדובר באנומליה היחידה מבין מומי הלב המולדים בה התסמינים עשויים להופיע מינקות, עם צורך בניתוח חירום, ועד לממצא אקראי בגיל שבעים שנים.

מאחר שהתסמינים עשויים להיות קלים ביותר, לעיתים רופאים אינם מפנים את החולים לניתוח, תחת ההנחה כי קיים סיכון גבוה בניתוח. אך לאחר התפתחות אי-ספיקת לב וקוצר נשימה, לניתוח צפויה השפעה פליאטיבית בלבד.

בחולים צעירים יותר, ניתן לרוב לטפל בחולים אלו באופן יעיל יותר עם תיקון המסתם, אך במבוגרים יותר נדרשת לעיתים קרובות יותר החלפה של המסתם.

במסגרת המחקר סקרו החוקרים את הנתונים אודות כל החולים עם אנומליה על-שם אבשטיין שעברו ניתוח במרכז הרפואי שלהם בין השנים 1980-2010, בגיל 50 ומעלה. בסה”כ, 81 חולים עברו 89 פרוצדורות. התסמינים של החולים כללו דפיקות לב, בצקת ואירוע מוחי/אירוע איסכמי חולף. 76 חולים הוגדרו במדד III/IV לפי סולם ה-NYHA.

87 פרוצדורות (98%) כללו ניתוח של המסתם הטריקוספידאלי, עם החלפה של המסתם ב-65 חולים ותיקון ב-22 חולים. שלושה חולים (4%), שטופלו כולם לפני שנת 1995, הלכו לעולמם.

החוקרים מדווחים כי שיעורי התמותה הניתוחית צפויים להיות גבוהים יותר באזורים אחרים, מאחר שהמנתחים במרפאת מאיו ערכו למעלה מ-1,000 ניתוחים כאלו בחולים בכל הגילאים. טיפול בחולים אלו בקהילה כרוך בסיכון של למעלה מ-4%. בחולים צעירים, הניתוח כרוך בסיכון לתמותה של 1%.

החוקרים אספו נתוני מעקב אודות 73 מבין 78 שורדים, עם משך חציון של 84 חודשים. ב-63 שורדים תועד שיפור במצב התפקודי ורק שמונה נותרו במדד תפקודי של III/IV.

13 מבין 78 החולים ששרדו את הניתוח מתו במהלך המעקב. שיעורי ההישרדות האקטוריאליים לאחר עשר שנים עמדו על 71% ולאחר עשרים שנים שיעורי ההישרדות עמדו על 65%, בהשוואה לשיעורי הישרדות צפויים של 88% ו-74%, בהתאמה, בביקורות תואמות בגיל ומין. הגורמים המנבאים המשמעותיים ביותר לתמותה כללו העדר שיפור לאחר הניתוח וגיל מתקדם בעת הניתוח.

הדרך הטובה ביותר לקבוע אם יש מקום לניתוח של אדם מבוגר עם אנומליה על-שם אבשטיין היא להפנותו לרופאים ומנתחים בעלי הכשרה בטיפול במומי לב מולדים, היכולים לקבוע אם יש להפנות את החולה לקרדיולוג עם ניסיון ספציפי במום זה.

J Am Coll Cardiol 2012;59:2101-2106

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • גורמי סיכון לתמותה עקב מחלות לב וכלי דם בחולים עם לימפומה מסוג DLBCL (מתוך Leuk Lymphoma)

    גורמי סיכון לתמותה עקב מחלות לב וכלי דם בחולים עם לימפומה מסוג DLBCL (מתוך Leuk Lymphoma)

    במאמר שפורסם בכתב העת Leukemia & Lymphoma מדווחים חוקרים מסין על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי גיל מתקדם, מין זכר, שלב מוקדם יותר של הגידול באבחנה, כימותרפיה, קרינה וניתוח מלווים כולם בסיכון מוגבר לתמותה עקב מחלות לב וכלי דם בחולים עם אבחנה של לימפומה מסוג DLBCL (או Diffuse Large B Cell Lymphoma). מטרת המחקר […]

  • הקלה דומה בכאב עם TENS או אופיואידים לאחר ניתוח כיס מרה (Eur J Pain)

    הקלה דומה בכאב עם TENS או אופיואידים לאחר ניתוח כיס מרה (Eur J Pain)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת European Journal of Pain עולה כי טיפול ב-TENS (או Transcutaneous Electrical Nerve Stimulation) בתדירות גבוהה ועצימות גבוהה הוביל להקלה דומה בכאב לאחר ניתוח לפרוסוקפי לכריתת כיס מרה כמו טיפול תוך-ורידי באופיואידים. מדגם המחקר כלל 163 חולים שעברו כריתת כיס מרה בגישה לפרוסקופית בשני מרכזים בשבדיה בין השנים 2019 ו-2023. חולים […]

  • טיפול ב-Vocacapsaicin מפחית כאב ושימוש באופיואידים לאחר-ניתוח (Anesthesiology)

    טיפול ב-Vocacapsaicin מפחית כאב ושימוש באופיואידים לאחר-ניתוח (Anesthesiology)

    במאמר שפורסם בכתב העת Anesthesiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי Vocacapsaicin במהלך ניתוח בוהן קלובה (Hallux Valgus) מפחית כאב ושימוש באופיואידים במהלך 96 השעות הראשונות לאחר-ניתוח, ללא רעילות מקומית או סיסטמית. החוקרים השלימו מחקר אקראי, מבוקר-פלסבו, שכלל 147 חולים שעברו ניתוח בוהן קלובה. המשתתפים חולקו באקראי לקבלת 14 מ”ל של Vocacapsaicin […]

  • האם בדיקה גנטית יכולה לנבא תגובה ל-Semaglutide? (מתוך כנס ה-ADA)

    האם בדיקה גנטית יכולה לנבא תגובה ל-Semaglutide? (מתוך כנס ה-ADA)

    מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-ADA (או American Diabetes Association) עולה כי בדיקה גנטית לזיהוי נטייה להפרעה בשובע לאחר ארוחה (Abnormal Postprandial Satiety) עשויה לסייע בחיזוי טיב התגובה לטיפול ב-Semaglutide, אם כי לא הודגם קשר דומה עם הטיפול בתכשיר אחר מאותה משפחה. הבדיקה הינה חלק מהפורטפוליו של MyPhenome Obesity Phenotyping Portfolio של חברת […]

  • מה בין משך השינה ובין לחץ הדם בצעירים? (Pediatrics)

    מה בין משך השינה ובין לחץ הדם בצעירים? (Pediatrics)

    במאמר שפורסם בכתב העת Pediatrics מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי משך שינה ארוך יותר והתחלת שינה בשעה מוקדמת יותר מלווים במדדי לחץ דם נמוכים יותר. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי כיום אין בהמלצות התייחסות ליעד דפוסי שינה אופטימאליים כטיפול ביתר לחץ דם. כעת הם בחנו את הקשר בין משך ומועד שינה […]

  • ניתוח רובוטי להחלפה מלאה של מפרק הירך מלווה בסיכון מוגבר לסיבוכים סביב הניתוח (J Arthroplasty)

    ניתוח רובוטי להחלפה מלאה של מפרק הירך מלווה בסיכון מוגבר לסיבוכים סביב הניתוח (J Arthroplasty)

    במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Arthroplasty דווח על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי ניתוח רובוטי להחלפה מלאה של מפרק הירך מלווה בעלויות טיפול גבוהות יותר וסיכון מוגבר לסיבוכים ניתוחיים, כולל שבר סביב מפרק תותב ועירויים, בהשוואה לניתוח קונבנציונאלי להחלפת מפרק הירך. החוקרים השלימו מחקר עוקבה רטרוספקטיבי שכלל נתונים אודות כ-1.2 מיליון חולים (גיל […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה