Surgery

התועלת של ניתוח מעקף קיבה בטווח הארוך (Ann Surg)

מתוצאות סקירה חדשה שפורסמה בכתב העת Annals of Surgery עולה כי ניתוח מעקף קיבה מסייע במניעת עלייה במשקל במשך שנתיים ומעלה.

החוקרים מסבירים כי השאלה שעמדה תמיד על הפרק נגעה להשפעות הניתוח בטווח הארוך. במסגרת הסקירה הנוכחית הם אספו את התוצאות מ-22 מחקרים שעקבו אחר למעלה מ-4,200 חולים לאחר ניתוח מעקף קיבה. משך תקופת המעקב נעה בין שנתיים ועד למעלה מ-12 שנים.

המטופלים איבדו כ-66% מהמשקל העודף של גופם, ללא עלייה חוזרת במשקל עם הזמן. החוקרים מדווחים כי ירידה של 65-75% במשקל העודף מוגדרת כתוצאה מצוינת של הניתוח.

ממצאי הסקירה מספקים עדות תומכת מצוינת ליעילות ארוכת הטווח של ניתוח מעקף קיבה. לפי דיווחי ה-American Society for Metabolic and Bariatric Surgery, כ-220,000 מטופלים ירדו במשקל בעקבות התערבויות ניתוחיות בשנת 2009, כאשר העלות של כל פרוצדורה נעה בין 11,500 דולרים ועד 26,000 דולרים.

החוקרים מציינים כי ירידה במשקל הינה רק אחת מהמטרות של ההתערבות הניתוחית, וכי יש לבחון גם שיפור במחלות רקע, דוגמת יתר לחץ דם, סוכרת ובעיות אחרות הנפוצות בחולים הסובלים מהשמנה חולנית. מחקרים אחרים מצאו כי ניתוח להפחתת משקל עשוי להפחית את הסיכון לסוכרת ומחלות לב וכלי דם.

Ann Surg 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה