Surgery

ניתוחים בריאטרים מלווים בסיכון מוגבר לצריכת אלכוהול (מתוך הכנס ה-19 בנושא European Congress on Obesity)

ניתוחים בריאטריים מלווה בשכיחות מוגברת להופעת הפרעות הנוגעות לצריכת אלכוהול. ממחקר חדש שהוצג במהלך הכנס ה-19 בנושא European Congress on Obesity עולה כי ישנן דרגות סיכון שונות הקשורות בניתוחי קיבה שונים.

במסגרת המחקר הפרוספקטיבי, הלא-אקראי, SOS (Swedish Obese Subjects) התאימו החוקרים בין 2010 חולים שעברו ניתוח בריאטרי ב-25 מחלקות כירורגיות בין השנים 1987-2001 ובין 2037 ביקורות. המשתתפים עם הפרעות בצריכת אלכוהול בתחילת המחקר או אלו שצרכו למעלה מ-34 גרם ליום של אלכוהול נקי, לא נכללו במחקר.

המנתח המטפל קבע את סוג הניתוח; 19% מהחולים עברו ניתוח מסוג Gastric Bandng, 68% עברו Vertical Banded Gastroplasty, ו-13% עברו ניתוח מעקף קיבה. בתחילת המחקר, הגיל הממוצע בשלוש הקבוצות הכירורגיות ובקבוצת הביקורת עמד על 47-48.7 שנים, וממוצע מדד הגוף עמד על 40.1-43.9 kg/m2. לא זוהו הבדלים משמעותיים בין מדדי צריכת אלכוהול בין הקבוצות.

תוצאות קודמות ממחקר SOS מצאו כי ניתוח מעקף קיבה הביא לירידה הגדולה ביותר במשקל הגוף בטווח הרחוק, כאשר ניתוחי Gastric Banding ו-Vertical Banded Gastroplasty הביאו לירידה בהיקף דומה במשקל הגוף. עוד נמצא כי צריכת אלכוהול פוחתת במהלך ששת החודשים הראשונים לאחר ניתוח מעקף קיבה, אך עולה בהמשך.

החוקרים העריכו את השינויים ארוכי הטווח של צריכת אלכוהול והתמכרות לאלכוהול בעקבות ניתוח בריאטרי. חציון המעקב היה 10 שנים.

ארגון הבריאות העולמי מגדיר צריכת אלכוהול בסיכון-בינוני בנוכחות צריכה של 40 גרם ליום בגברים ו-20 גרם ליום בנשים. גברים ואנשים בקבוצת הביקורת ובקבוצת הניתוח הבריאטרי, בכללותה, עמדו הרבה מתחת לסף המקובל.

במהלך השנה הראשונה, למעשה חלה ירידה בצריכת אלכוהול, שהייתה דומה לדווח שעבר. בגברים, חציון צריכת אלכוהול בקבוצת המשתתפים לאחר ניתוח מעקף קיבה עלה. עם זאת, בשל הבדלים בין בני אדם בתוך הקבוצות, החוקרים בחנו את ההיארעות המצטברת של מדדים הנוגעים לאלכוהול.

צריכת אלכוהול בסיכון בינוני הייתה הגדולה ביותר עם ניתוח מעקף קיבה (כ-14% לאחר עשר שנים ועשרים שנים בגברים ונשים יחדיו, בהשוואה ל-5% בקבוצת הביקורת. דיווח עצמי על הפרעות הנוגעות לצריכת אלכוהול וסכנות הנוגעות להתמכרות לאלכוהול, היו נפוצים יותר עם ניתוח מעקף קיבה. באשר ל-Vertical Banded Gastroplasty, ההיארעות של צריכת אלכוהול בסיכון בינוני נפלה בין מעקף לב ובין קבוצת הביקורת במקרים של Gastric Banding, ההיארעות לא הייתה שונה משמעותית מזו שבקבוצת הביקורת.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ניתוח מעקף קיבה ו-Vertical Banded Gastroplasty מעלה את הסיכון להפרעות הנוגעות לאלכוהול, כאשר ניתוח מעקף קיבה כרוך בסיכון המוגבר ביותר. הם מציעים ליידע את אנשי הצוות הרפואי והחולים באשר לכנות.

מתוך הכנס ה-19 בנושא European Congress on Obesity

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה