Surgery

שתלי ירך מתכת-על-מתכת אינם מעלים את הסיכון למחלות ממאירות (BMJ)

בחולים לאחר החלפת ירך בשתל מתכת-על-מתכת אין עליה בסיכון למחלות ממאירות עד שבע שנים לאחר הניתוח, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת British Medical Journal.

במסגרת המחקר, החוקרים מבריטניה בחנו את שיעורי ההיארעות של מחלות ממאירות בכ-40,000 חולים שעברו החלפת ירך בשתל מתכת-על-מתכת וקרוב ל-250,000 מטופלים בגישות אחרות.

מהתוצאות עולה כי שיעור הממאירויות שבע שנים לאחר הניתוח לא היה גבוה יותר משמעותית לאחר שתל מתכת-על-מתכת, בהשוואה לטיפול בגישות אחרות או בהשוואה לגברים ונשים תואמים בגיל ומין באוכלוסיה הכללית.

שיעורי ההיארעות הצפויים של מחלות ממאירות לאחר שנה אחת עמדו על 1.91 בגברים לאחר החלפת ירך ו-1.45 בגברים לאחר החלפת ירך עם שתל מתכת-על-מתכת. להשוואה, שיעורי ההיארעות בגברים עם כל סוג של החלפת ירך עמדו על 1.46 ו-1.15 באלו עם שתל מתכת-על-מתכת. השיעורים בפועל היו גם נמוכים יותר בנשים, בהשוואה לשיעורי ההיארעות הצפויים.

שיעורי ההיארעות המצטברים לאחר חמש שנים של כל ממאירות בחולים לאחר שתל ירך מתכת-על-מתכת עמדו על 5.65%, בהשוואה ל-8.17% באלו שעברו שתל עם משטחים אחרים ו-3.34% בחולים שעברו ניתוח חלקי (Hip Resurfacing).

שיעור הממאירויות בנשים בגילאי 60 היו אף נמוכים יותר: 4.0% באלו לאחר הכנסת שתל מתכת-על-מתכת, 4.4% באלו עם משטחים אחרים ו-3.1% באלו שעברו Hip Resurfacing.

החוקרים כותבים כי ההשפעות הביולוגיות של משטחי מתכת-על-מתכת בניתוחי שתל ירך עוררו מאז ומעולם חשש לאור מחקר שמצא כי חשיפה רבה ליוני מתכת מעלה את ההיארעות של ממאירויות מסוימות. מחקרים גם מצאו כי לאחר החלפת ירך, ניתן למצוא חלקיקי מתכת במח העצם, בדם, בכבד, בכליות ובשלפוחית של החולים לאחר ניתוחים אלו.

ממצאי המחקר מספקים עדויות נוספות לספרות המדעית בנוגע לסיכון לממאירות בעקבות החלפת ירך בשתל מתכת-על-מתכת.

BMJ. Published online April 3, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה