Surgery

השוואה בין לפרוטומיה ולפרוסקופיה לקביעת שלב סרטן רירית הרחם (Am J Obstet Gynecol)

ממחקר חדש עולה כי בכל הנוגע לקביעת השלב של סרטן רירית הרחם (Stage), שיעור הסיבוכים במהלך הניתוח במקרים בהם ההערכה מבוצעת בגישה לפרוסקופית דומה למקרים בהם ההערכה מבוצעת בלפרוטומיה, עם זאת, נראה כי לגישה לפרוסקופית יש עדיפות בכל הנוגע לשיעור הסיבוכים לאחר הניתוח.

הממצאים נובעים ממטה-אנליזה שערכו חוקרים מאיטליה ופורסמה בכתב העת American Journal of Obstetrics and Gynecology.

לדברי החוקרים, אעפ”י שנותר עוד לקבוע אם הנתונים האונקולוגים בטווח הארוך יאשרו כי שתי הגישות דומות, יש לשקול ניתוח לפרוסקופי כפרוצדורת הבחירה לקביעת שלב סרטן רירית הרחם. הם מסבירים כי ניתוח הינו טיפול הבחירה במרבית המקרים של סרטן רירית הרחם וכי הסרת קשריות לימפה אגניות לקביעת שלב המחלה הינה הגישה המקובלת במרבית המחקרים.

על-בסיס שבעה מחקרים, שיעור הסיבוכים התוך-ניתוחיים לא היה שונה בין לפרוסקופיה ולפרוטומיה (סיכון יחסי של 1.25, p=0.062). מצד שני, מהנתונים מכל המחקרים עולה כי שיעור הסיבוכים לאחר הניתוח היה נמוך משמעותית לאחר לפרוסקופיה, בהשוואה למצב לאחר לפרוטומיה (סיכון יחסי של 0.71, p=0.016).

זמני הניתוח היו ארוכים משמעותית עם לפרוסקופיה (p<0.001). בעוד שאובדן דם היה פחות נפוץ משמעותית עם לפרוסקופיה, ההבדל לא היה משמעותי מבחינה קלינית. יתרה מזאת, לא נמצא הבדל משמעותי בין שתי הגישות מבחינת הקשריות האגניות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי למרות השונות בפרוטוקולים ששימשו במחקרים השונים, מהסקירה עולה בבירור כי הגישה הלפרוסקופית בטוחה יותר, בעיקר בכל הנוגע לסיבוכים לאחר הניתוח.

Am J Obstet Gynecol 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה