Surgery

מקומו של טיפול אגרסיבי מוקדם בנוזלים בחולים עם דלקת לבלב חדה (Am J Gastroenterol)

מנתונים חדשים עולה כי אין תועלת למתן טיפול אגרסיבי בנוזלים במהלך 24 השעות הראשונות לאשפוז עקב דלקת לבלב חדה, כאשר לעיתים הטיפול אף עשוי להזיק לחולים.

למרות שמרבית הקווים המנחים תומכים במתן טיפול אגרסיבי בנוזלים במהלך הימים הראשונים לאשפוז, המלצה זו אינה זוכה לתמיכה של עדויות ישירות בנושא.

במחקר פרוספקטיבי, תצפיתי, החוקרים מצאו כי נפח נוזלים גבוה (מעל 4.1 ליטר), שניתן במהלך 24 השעות הראשונות לאשפוז, לא הביא לשיפור תוצאות הטיפול. הטיפול אינו מונע נמק של הלבלב ולעיתים מלווה בשיעור סיבוכים גבוה יותר.

מדגם המחקר כלל 247 מבוגרים שאושפזו לבית החולים עם דלקת לבלב חדה. 32 חולים (13%) פיתחו נמק של הלבלב ו-14 חולים (5.7%) פיתחו כשל איבר ממושך. שישה חולים מתו (2.4%).

ארבעה מקרי תמותה אירעו במהלך השבועיים הראשונים בשל כשל רב-מערכתי סטרילי. שני מקרי התמותה הנוספים נבעו מחשד ללבלב נמקי מזוהם.

חציון נפח הנוזלים שניתן במהלך 24 השעות הראשונות עמד על 3.71 ליטרים. החוקרים מדווחים על קשר מובהק בין הרבעון העליון לנפח הנוזלים שניתן בתקופה זו (מעל 4.1 ליטרים), ובין כשל איבר ממושך, אי-ספיקה נשימתית, הופעת קולקציות ואי-ספיקת כליות. מנגד, לא נמצא קשר בין טיפול בנפח נוזלים ברבעון התחתון (פחות מ-3.1 ליטרים) ובין כשל איבר, סיבוכים מקומיים או תמותה.

בחולים שטופלו בנפח של 3.1-4.1 ליטרים במהלך 24 השעות הראשונות (כלומר, שני הרבעונים האמצעיים), התוצאות היו מצוינות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מתן כמות קטנה של נוזלים במהלך 24 השעות הראשונות לא לוותה בתוצאות גרועות. הצורך בכמות גדולה יותר של נוזלים במהלך 24 השעות הראשונות לוותה בתוצאות גרועות; לאור זאת, הם ממליצים לנטר חולים אלו בקפידה.

Am J Gastroenterol 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה