Surgery

דרכים להקלה על נוחות ביצוע ניתוחים זעיר פולשניים (J Urol Suppl)

ממחקר פיילוט מהמחלקה לאורולוגית ילדים באוניברסיטת סינסינטי עולה כי גישה לשיפור התנוחה והאיזון עשויה לסייע בהפחתת אי הנוחות של מנתחים, במהלך ניתוחים זעיר-פולשניים.

לדברי החוקרים, למרות היתרונות הרבים של ניתוחים לפרוסקופיים, מדובר בפרוצדורה הכרוכה בסדרת סיכונים למנתח. אלו כרוכים בעיקר בהעדר התנועה החופשית וחולשת שרירים ניכרת יותר מניתוח קונבנציונאלי.

מחקר הפיילוט כלל שבעה משתתפים, כולם מתמחים באורלוגיה. כל אחד מהמשתתפים קיבל הדרכה בת שש שעות בטכניקות Alexander, הקרויה על שמו של שחקן שהתגבר על בעיות הקול שלו ע”י תיקון התנוחה שלו ויישור הראש, הצוואר ועמוד השדרה.

המשתתפים השלימו ארבעה מודולים של ניתוח לפרוסקופי מבוסס-רשת, לפני ואחרי ההדרכה.

החוקרים טוענים כי האימון הארגונומי הביא לשיפור בתנוחה (היעד העיקרי של המחקר) כפי שנקבע באמצעים אובייקטיביים וסובייקטיביים, עם מדדים גבוהים יותר משמעותית בארבעת המודולים שנבחנו. המשתתפים גם דיווחו על תחושה כי נדרש מאמץ קל יותר בשניים מבין ארבעה מודולים. כמו כן, נרשם שיפור משמעותי ברעד תנוחתי ביד הלא-דומיננטית.

עם זאת, מומחים בתחום טוענים כי החוקרים לא לקחו בחשבון את האפשרות כי התוצאות נבעו מהעובדה שהמשתתפים, שביצעו את המשימות לפני ההדרכה, פשוט הכירו אותן טוב יותר בהמשך. עוד מגבלה שצוינה הינה השימוש במשקפים שאינם נייטראלים להערכת תוצאות ההדרכה. להערכתם, למרות התוצאות החיוביות של המחקר, מוקדם מדי לקבוע את ערך הממצאים.

J Urol Suppl 2011;186:1658-1662

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה