Surgery

השוואה בין כריתת רחם בגישה לפרוסקופית ובגישה נרתיקית (מתוך הכנס השנתי ה-20 של Society of Laparoendoscopic Surgeons)

משני מחקרים חדשים שהוצגו בכנס השנתי ה-20 של Society of Laparoendoscopic Surgeons בלוס-אנג’לס עולה כי נשים לאחר כריתת רחם נותרות זמן קצר יותר באשפוז וסובלות מכאב בדרגה פחותה, כאשר הניתוח מבוצע בגישה לפרוסקופית, בהשוואה לפרוצדורה בגישה נרתיקית.

הפרוצדורה הנרתיקית נחשבת לפחות כואבת, מאחר שהינה פחות פולשנית. אך על-בסיס הממצאים החדשים, על רופאים לשקול מחדש את הנושא.

במחקר אחד, חוקרים מקליפורניה בחנו את הנתונים מ-400 רשומות רפואיות שנבחרו באקראי. הם מצאו כי משך האשפוז היה קצר יותר משמעותית (20 לעומת 26 שעות), ואובדן הדם היה קטן יותר משמעותית לאחר פרוצדורה לפרוסקופית. עם זאת, לא זוהה הבדל משמעותי בסיבוכים אחרים.

אחד החסרונות של הפרוצדורה בגישה לפרוסקופית נובע מכך שמדובר בפעולה ממושכת יותר. ייתכן כי הדבר נובע מכך שהגישה הלפרוסקופית נשמרת לרוב למקרים בהם הרחם גדול מדי להסרה בגישה נרתיקית.

במחקר נפרד, חוקרים ממישיגן סקרו 96 נשים שעברו כריתת רחם בגישה לפרוסקופית או רובוטית ו-28 נשים לאחר כריתת רחם בגישה בטנית או נרתיקית.

השאלונים הטלפוניים נערכו ארבעה ימים לאחר הניתוח, והנשים דיווחו על דרגת כאב דומה לאחר כריתת רחם בגישה רובוטית ולפרוסקופית, בהשוואה לגישה בטנית או נרתיקית. עם זאת, שבעה ימים לאחר הניתוח, מדדי הכאב היו נמוכים יותר משמעותית בקבוצת הנשים לאחר ניתוח בגישה לפרוסקופית או רובוטית, בהשוואה לניתוח בגישה בטנית, כאשר בקרב אלו לאחר ניתוח בגישה רובוטית נרשמה הירידה הגדולה ביותר במדדי כאב.

החוקרים כותבים כי בעוד שכריתת רחם בגישה נרתיקית הייתה הגישה המועדפת על ניתוח בטני או ניתוח בגישה פתוחה, עד כה לא נערכה השוואה של גישה זו אל מול הגישה הלפרוסקופית לכריתת הרחם. הם קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

מתוך הכנס השנתי ה-20 של Society of Laparoendoscopic Surgeons

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה