Surgery

ההשפעה של אבלציה אנדוסקופית של וושט על-שם בארט על בלוטות מטפלסטיות (Am J Gastroentero)

במידה ואבלציה אנדוסקופית של וושט על-שם בארט לא מובילה להרס של כל האפיתל המעורב, הדבר עלול לגרום להסתרת בלוטות מטפלסטיות מתחת לשכבת אפיתל לא-קשקשי, כך מזהירים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת American Journal of Gastroenterology.

החוקרים ערכו סקירה ספרותית וזיהו 40 מאמרים שדיווחו על תוצאות טיפול פוטודינאמי ואבלציה באמצעות גלי RF (Radiofrequency) לטיפול בוושט על-שם בארט. תשעה מאמרים תיארו 34 חולים עם נגעים במטפלזיה קבורה. 31 מהמקרים הללו הופיעו לאחר טיפול פוטודינאמי ויתר שלושת המקרים הופיעו לאחר קואגולציה באמצעות ארגון או אבלציה באמצעות לייזר.

חמישה מחקרים דיווחו על שכיחות בלוטות מטפלסטיות קבורות לפני אבלציה, שנעה בטווח 0-28%. ב-22 מאמרים אודות טיפול פוטודינאמי ב-953 חולים, בלוטות מטפלסטיות קבורות אובחנו ב-135 חולים (14.2%). ב-18 מאמרים אודות אבלציה באמצעות RF ב-1004 חולים, נגעים אלו אובחנו ב-9 חולים בלבד (0.9%).

החוקרים מסכמים וכותבים כי בלוטות מטפלסטיות קבורות פחות נפוצות לאחר אבלציה באמצעות גלי RF, בהשוואה לשכיחות בלוטות אלו לאחר טכניקות אבלציה אנדוסקופיות אחרות, דוגמת טיפול פוטודינאמי. עם זאת, המאמרים אינם מספקים מידע חיוני בנוגע לטיב דגימות הביופסיה ולכן קשה להעריך את השכיחות האמיתית של בלוטות מטפלסטיות לאחר אבלציה אנדוסקופית.

Am J Gastroenterol 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה