Surgery

התועלת של טיפול ניתוחי בקשישים עם סרטן ריאות (Cancer)

ממחקר חדש עולה כי לחולים עם סרטן ריאות מסוג NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer) תוחלת חיים ארוכה יותר במידה והם מתגוררים באזורים בארצות הברית בהם רופאים נוטים לערוך יותר ניתוחים להתוויה זו.

הקשר בין שיעורי ניתוח גבוה ובין הישרדות טובה יותר נותר על-כנו גם בחולים תשושי נפש.

החוקרים מדווחים כי באזורים עם שיעור גבוה של ניתוחים המנתחים נטו לנתח חולים קשים ומבוגרים יותר, אך עדיין התוצאות היו טובות יותר בחולים עם סרטן ריאות בשלב-מוקדם, בהשוואה לאזורים בהם שיעור הניתוחים היה נמוך יותר.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות מדגם מבוסס-אוכלוסיה שכלל למעלה מ-17,000 מבוטחי מדיקייר, בגיל 66 שנים ומעלה, שאובחנו עם סרטן ריאות מסוג NSCLC בשלב I או II, בין השנים 2001-2006.

באמצעות נתוני SEER (Surveillance, Epidemiology, and End Results), החוקרים ערכו השוואה בין אזורים בהם שכיחות גבוהה ונמוכה של טיפולים ניתוחיים במטרת ריפוי בחולים עם סרטן ריאות בשלב מוקדם.

באזורים בהם מדובר היה בשכיחות נמוכה של התערבויות ניתוחיות, שיעור החולים שנותחו עמד על 63%, זאת בהשוואה לשיעור של מעל 79% באזורים בהם שיעור הניתוחים היה גבוה.

באזורים בהם שכיחות הניתוחים גבוהה בוצעו יותר ניתוחים בחולים קשישים ובחולים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית.

שיעורי התמותה הספציפיים לסרטן ריאות לאחר שנה אחת עמדו על 12% בקבוצת החולים באזורי שכיחות גבוהה של ניתוחים, בהשוואה ל-17% באזורי שכיחות נמוכה של ניתוחים. יחס הסיכויים המתוקן עבור כל עליה של 10% בשיעור הניתוחים עמד על 0.86. ממצאים דומים זוהו עבור שיעורי התמותה מכל-סיבה.

מהנתונים עולה כי באזורים בהם שיעור הניתוחים נמוך תתכן תועלת להגדלת שיעור הניתוחים. עם זאת, החוקרים מציינים כי קיים חשש מפני נזק (מנתחים החוששים מפני תוצאות שליליות) שייתכן ואחראי לשיעור הנמוך של ניתוחים באזורים שונים.

Cancer 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה