Surgery

התועלת ההישרדותית של Bevacizumab בטיפול בחולים עם סרטן קיבה מתקדם (J Clin Oncol)

ממחקר מבוקר חדש עולה כי אין הבדל משמעותי בשיעורי ההישרדות הכוללים בחולים עם סרטן קיבה מתקדם שטופלו ב- Bevacizumabבשילוב עם Capecitabine ו-Cisplatin.

לדברי החוקרים, סרטן קיבה הינה ממאירות נפוצה יחסית ברחבי העולם, עם פרוגנוזה שלילית. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לקבוע את התועלת של הוספת Bevacizumab לטיפול כימותרפי קו-ראשון . מדגם המחקר כלל מבוגרים עם סרטן קיבה מתקדם-מקומית או סרטן קיבה מפושט, עם צפי הישרדות של לפחות שלושה חודשים. המשתתפים חולקו באקראי לטיפול ב- Bevacizumab או פלסבו, בנוסף למשטר סטנדרטי שכלל Cisplatin עם Capecitabine (או Fluorouracil באלו שאינם יכולים לקבל טיפול פומי). היעד העיקרי היה שיעורי ההישרדות הכוללים.

מדגם המחקר כלל 774 חולים (מ-93 מרכזים רפואיים) שלקחו חלק במחקר בין ספטמבר 2007 ועד דצמבר 2008. בנובמבר 2009, שהוגדר כתאריך הסיום של המחקר, נרשמו 517 מקרי תמותה (66.8%). חציון משך המעקב היה 11.4 ו-9.4 חודשים בקבוצת המטופלים ב- Bevacizumab ופלסבו, בהתאמה.

בשלב זה לא הודגם הבדל משמעותי בין הקבוצות מבחינת שיעורי ההישרדות הכוללים, עם חציון של 12.1 חודשים ו-10.1 חודשים עם מתן Bevacizumab ופלסבו, בהתאמה (יחס סיכון של 0.87, p=0.1002).

הטיפול ב- Bevacizumab לווה בעליה בשיעורי ההישרדות ללא-התקדמות, יעד סיום משני שהוגדר מראש (חציון של 6.7 לעומת 5.3 חודשים, יחס סיכון של 0.80, p=0.0037) ושיעורי תגובה מוגברים (46.0% לעומת 37.4%, p=0.0315).

החוקרים מסכמים וכותבים כי בעוד שהוספת Bevacizumab לא השפיעה משמעותית על שיעורי ההישרדות הכוללים בחולים עם סרטן קיבה מתקדם, הטיפול הוביל להארכת ההישרדות ללא-התקדמות. מניתוח לפי תתי-קבוצות עולים הבדלים מובהקים סטטיסטית בין החולים לפי אזורים גיאוגרפיים, ובחלק מתתי הקבוצות לפי מחלה. החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

J Clin Oncol, published early online 15 August 2011

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה