Surgery

ההשפעה של החלפת מסתם אאורטלי על אבי העורקים (J Am Coll Cardiol)

במקרים של היצרות אאורטלית, החלפת המסתם האאורטלי עשויה למנוע הרחבה של החלק היורד של אבי העורקים, וכך מניעת הצורך בהחלפת כלי הדם עצמו.

ממצאי המחקר מאשרים את ההשערה לפיה כאשר הרחבת אבי העורקים הינה תוצאה של פגיעה המודינאמית עקב זרימת דם דרך מסתם אאורטלי מוצר, ולא בשל פתולוגיה של דופן אבי העורקים, ניתן להסתפק בתיקון המסתם המוצר למניעת הרחבה של אבי העורקים.

החוקרים העריכו את גודל אבי העורקים לאחר ניתוח ב-93 חולים עם הרחבה מתונה של החלק העולה של אבי העורקים (50-59 מ”מ) שעברו החלפת מסתם אאורטלי בלבד.

במהלך 15 שנות מעקב, תועדו 16 מקרי תמותה, אך אף אחד ממקרי התמותה לא נבע מבעיה אאורטלית. למעשה, לא תועדו מקרים דחופים של אבי העורקים (קרע, דיסקציה ופסוידו-מפרצת) במהלך המעקב, ולא בוצעו ניתוחים חוזרים עקב פתולוגיה באבי העורקים החזי.

לא חל שינוי משמעותי במדדי אבי העורקים במהלך עשר השנים הראשונות לאחר הניתוח. הקוטר הממוצע עלה -1 מ”מ בלבד, ושיעור הרחבת אבי העורקים העולה עמד על 0.3 מ”מ לשנה.

החוקרים מודעים לכך שהממצאים עומדים בניגוד להנחיות שפורסמו לטיפול במחלות של אבי העורקים העולה. עם זאת, טוענים כי ההנחיות אינן קובעות המלצות ספציפיות לסוגים השונים של הרחבת אבי עורקים.

החוקרים קובעים כי יש לשקול החלפת אבי עורקים עולה רק בחולים צעירים מאוד עם תוחלת חיים ארוכה מאוד.

J Am Coll Cardiol 2011;58:581-584,585-586

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה