Surgery

התועלת של טיפול בסטרואידים לפני ניתוחי בטן גדולים (Annals of Surgery)

מחקרים אקראיים ומבוקרים לא הצליחו לקבוע באופן חד-משמעי את התועלת קצרת הטווח והבטיחות של טיפול בסטרואידים לפני ניתוחי בטן גדולים. בסקירה הסיסטמית הנוכחית, שתוצאותיה פורסמו בכתב העת , ביקשו החוקרים להעריך את הסיבוכים, משך האשפוז בבתי חולים ורמות IL-6 יממה לאחר ניתוח בטן גדול.

במסגרת הסקירה זוהו 11 מחקרים אקראיים ומבוקרים באיכות בינונית, שכללו 439 משתתפים.

מתוצאות הסקירה עולה כי מתן טיפול בסטרואידים לפני הניתוח הביא להפחתת שיעור הסיבוכים (יחס סיכויים של 0.37, p<0.01), משך אשפוזים (קיצור האשפוז ב-1.97 ימים, בממוצע, p=0.01) ורמות IL-6 בדם (ירידה של 55 פיקוגרם למ”ל, בממוצע, p<0.01). טיפול בסטרואידים לפני הניתוח הפחית את שיעור הסיבוכים בניתוחים לכריתת כבד (יחס סיכויים של 0.28, p<0.01) ומשך האשפוז (קיצור האשפוז ב-2.66 ימים, p=0.03).

טיפול בסטרואידים קיצר את משך האשפוז בבתי חולים בחולים לאחר ניתוח מעי גס ורקטום (קיצור משך האשפוז ב-0.98 ימים, בממוצע, p=0.01). לא נמצא הבדל בשיעור סיבוכים ספציפיים או דלף מהשקות (יחס סיכויים של 0.45, p=0.15).

החוקרים מסכמים וכותבים כי מתוצאות הסקירה עולה כי טיפול בסטרואידים לפני ניתוח מפחית סיבוכים ומקצר משך אשפוזים לאחר ניתוחי בטן גדולים, ככל הנראה כתוצאה מהפחתת התגובה הדלקתית לאחר הניתוח. אין עדויות לעליה בשיעור הסיבוכים בעקבות ניתוחי מעי גס ורקטום.

Annals of Surgery published 20th June 2011

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה