Surgery

ה-FDA אישר תרופה חדשה להקלה על כאב עקב פיסורה אנאלית (מתוך אתר ה-FDA)

FDA

ה-FDA (Food and Drug Administration) אישר את הטיפול במשחת ניטרוגליצרין 0.4% (Rectiv) לטיפול בכאב בדרגה בינונית עד חמורה על-רקע פיסורה אנאלית כרונית.

לדברי החברה האחראית לפיתוח התכשיר, המשחה תהיה התרופה היחידה המאושרת ע”י ה-FDA לטיפול בחולים אלו. התרופה מאושרת כבר לשימוש באיחוד האירופאי ולמדינות רבות ברחבי העולם.

לפי ההערכות, כ-700,000 חולים בארצות הברית מאובחנים או מטופלים בשל פיסורה אנאלית בכל שנה. פיסורה אנאלית הינה קרע קטן בעור המצפה את פי הטבעת, ועשויה להופיע בדרכים רבות, דוגמת מעבר צואה גדולה או קשה, מאמץ בזמן פעילות מעיים, או לאחר אירוע של שלשולים. במקרים של פיסורה אנאלית, היא מלווה לרוב בכאב עז ודימום עם תנועות מעיים. הוכח כי פיסורה אנאלית כרונית משפיעה משמעותית על איכות החיים של החולים. לרוב נדרשים 6-8 שבועות החלמה, ובהעדר ריפוי נדרש ניתוח.

בשנת 2009 פורסמה סקירת Cochrane שכללה 15 מחקרים להערכת טיפול מקומי בניטרוגליצרין לטיפול בפיסורה אנאלית כרונית, ודיווחה על שיעורי ריפוי טובים בהרבה עם ניטרוגליצרין (49%), בהשוואה לפלסבו (37%).

תופעת הלוואי הנפוצה ביותר של טיפול מקומי בניטרוגליצרין הינה כאבי ראש, עם שכיחות של כ-25%. למרות שכאב הראש הינו קל וזמני, הוא עשוי להוביל להפסקת הטיפול ב-10-20% מהמטופלים. למרות שריכוזים גבוהים יותר של ניטרוגליצרין מלווים בסבירות גבוהה יותר לשיפור ההחלמה של פיסורה אנאלית, חלה עליה גם בתדירות כאבי ראש.

מתוך אתר ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה