Surgery

האם ניתוח בריאטרי מקל על מיגרנה? (מתוך הכנס השנתי ה-28 של American Society for Metabolic and Bariatric Surgery)

מתוצאות מחקר חדש שהוצגו בכנס השנתי ה-28 של American Society for Metabolic and Bariatric Surgery עולה כי עולה כי במבוגרים עם השמנת-יתר חולנית הסובלים ממיגרנה, ירידה משמעותית במשקל הגוף בעקבות ניתוח בריאטרי עשויה להפחית את היארעות וחומרת כאבי ראש מגבילים.

מכאן עולה כי ישנם לא מעט חולים הסובלים ממיגרנה בשל עודף משקל. החוקרים התמקדו ב-81 מבוגרים עם השמנת-יתר חולנית ומיגרנה, שעברו ניתוח מעקף קיבה Roux-en-Y. מרבית המשתתפים  במחקר היו נשים, עם מדד מסת גוף של 48 ק”ג למטר מרובע. בממוצע, הם איבדו כ-55% מעודף המשקל; ערכי BMI הממוצעים לאחר הניתוח עמדו על 33 ק”ג למטר מרובע.

בתוך כשישה חודשים מהניתוח, 89% מהמשתתפים דיווחו על שיפור משמעותי בכאבי ראש על-רקע מיגרנה; 57 מבין 81 המטופלים דיווחו על הפוגה מלאה, 15 דיווחו על הפוגה חלקית ורק 9 שללו כל שינוי בתסמינים לאחר הניתוח.

חולים שפיתחו מיגרנה ראשונה לאחר התפתחות השמנה זכו לשיפור הגדול ביותר, כאשר ב-48 מבין 51 (94%) תועד שיפור קליני (41 עם הפוגה מלאה, 7 עם הפוגה חלקית ו-3 ללא שיפור).

מבין 24 חולים שפיתחו מיגרנה בטרם התפתחות השמנה, ב-18 (75%) תועד שיפור קליני (11 הפוגה מלאה, 7 הפוגה חלקית ו-6 ללא שינוי).

השיפור בתסמיני מיגרנה לאחר ניתוח מעקף קיבה לא היה תלוי בשיפור בדיכאון, חרדה, או דום נשימה בשינה. בנשים עם מיגרנה סביב המחזור החודשי ההקלה במיגרנה הייתה דומה לזו של נשים אחרות שלקחו חלק במחקר.

מתוך הכנס השנתי ה-28 של American Society for Metabolic and Bariatric Surgery

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה