Surgery

ההשפעה של ניתוח להחלפת מפרק הברך על מעבר סיגנאלים בתאי שריר (American College of Sports Medicine)

לנזקי איסכמיה/רה-פרפוזיה בעקבות ניתוחי החלפת מפרק ברך עשויות להיות השפעות ארוכות-טווח חמורות מאוד, כף מדווחים חוקרים בכנס השנתי של American College of Sports Medicine.

לדברי החוקרים, המכשול הקליני המשמעותי ביותר לאחר ניתוח החלפת מפרק ברך הוא חולשה ואטרופיה של השרירים.

בארצות הברית, מרבית ניתוחי TKR (Total Knee Replacement) מבוצעים עם חבישה שנועדה לעצור את זרימת הדם העורקי לגפה התחתונה. מהממצאים החדשים עולה כי איסכמיה ורה-פרפוזיה מעוררים את מסלולי הדחק ועוצרים את המסלולים האנאבוליים בתאי שריר.

התאים עוברים מצב דחק משמעותי ומתחילים לפרק חלבונים לצורך אנרגיה. לאחר הניתוח מתפתחת בצקת משמעותית, ובשילוב עם איסכמיה ורה-פרפוזיה אלו אחראיים לאטרופיה המשמעותית.

החוקרים בחנו ביופסיות שריר במהלך ניתוחי ברכיים ולאחר אינדוקציה של הרדמה, במהלך איסכמיה מקסימאלית (מיד לפני שחרור חבישת הלחץ) ובמהלך רה-פרפוזיה. גיל החולים הממוצע היה 69 שנים.

מהסקירה עולה שינוי משמעותי במעבר הסיגנאלים ובביטוי גנים בתאי שריר שלד . רמות מספר חלבונים היו קשורות בתגובה להיפוקסיה, כולל HIFI1 Alpha (Hypoxia Inducible Factor 1 Alpha), שעלה בזמן איסכמיה. במהלך איסכמיה ורה-פרפוזיה, מצב הזרחון של Akt ו-4E-BO1 ירד בהשוואה למצב הבסיסי, עדות לירידה בייצור חלבונים. רמות REDD, HSP 40, ו-MAFbx mRNA היו כולן גבוהות יותר במהלך איסכמיה ובמהלך רה-פרפוזיה. בנוסף, רה-פרפוזיה הובילה לעליה ב-HIFI1 Alpha mRNA.

ההיבט החשוב ביותר של הממצאים העדכניים הינו תת-זרחון של 4E-BP1 במהלך איסכמיה ורה-פרפוזיה, מאחר שזוהי נקודת בקרה חשובה למסלול אנאבולי.

בשורה התחתונה הבעיה היא שחולים אלו מאבדים את מסת השריר, ולא זוכים בה בחזרה.

American College of Sports Medicine

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה