Surgery

התועלת של ניתוח מעקף קיבה בהשמנה קלה (מתוך הכנס השנתי ה-28 של American Society for Metabolic and Bariatric Surgery)

מתוצאות מחקר חדש שהוצגו בכנס השנתי ה-28 של American Society for Metabolic and Bariatric Surgery עולה כי ישנן יתרונות לניתוח RYGB (Roux en-Y Gastric Bypass) בשמנים עם ערכי BMI (Body Mass Index) של מתחת ל-35 ק”ג למטר בריבוע.

בקרב משתתפים לאחר ניתוח, שיעורי הפוגה של סוכרת מסוג 2 היו גבוהים יותר באלו עם ערכי BMI של מתחת ל-35 ק”ג למטר בריבוע, בהשוואה לאלו עם ערכי BMI גבוהים יותר. קבוצה זו של “פחות שמנים” איבדה אחוז גבוה יותר מעודף המשקל במהלך השנה הראשונה לאחר הניתוח, בהשוואה למקביליהם עם ערכי BMI גבוהים יותר.

החוקרים מסבירים כי ההנחיות הנוכחיות מטעם ה-National Institute of Health ממליצות על ניתוח מעקף קיבה למטופלים עם ערכי BMI של 35 ק”ג למטר בריבוע ומעלה וסיבוך על-רקע השמנת-יתר, או אלו עם ערכי BMI של 40 ק”ג למטר בריבוע ומעלה.

החוקרים התמקדו ב-980 משתתפים שעברו ניתוח RYGB לפרוסקופי במרכזם בין 2004 ו-2010. המשתתפים התבקשו לרדת במשקלם בטרם הניתוח מאחר שזוהי דרך טובה להתחייב לתכנית ובאופן זה הניתוח מעט בטוח יותר. לכן, חלק מהמשתתפים היו עם ערכי BMI של מתחת ל-35 ק”ג למטר בריבוע בעת הניתוח.

במסגרת המחקר המשתתפים סווגו לקבוצות לפי ערכי BMI לפני הניתוח: מתחת ל-35 ק”ג למטר בריבוע, 35-39.9 ק”ג למטר בריבוע, 40-49.9 ק”ג למטר בריבוע, ומעל 50 ק”ג למטר בריבוע.

כאשר החוקרים בחנו את שיעורי ההפוגה של סוכרת מסוג 2, הם מצאו כי באלו עם ערכי BMI נמוכים תועדו השיעורים הגבוהים ביותר. כל 12 המשתתפים עם ערכי BMI מתחת ל-35 ק”ג למטר בריבוע לא סבלו עוד מסוכרת מסוג 2 לאחר הניתוח, בעוד שבאלו עם ערכי BMI גבוהים שיעורי ההפוגה עמדו על כ-75%.

החוקרים מצאו עוד כי באלו עם ערכי BMI מתחת ל-35 ק”ג למטר בריבוע שעברו את הניתוח איבדו יותר ממשקלם העודף לאחר 3, 6 ו-12 חודשים, בהשוואה לאלו עם ערכי BMI גבוהים יותר.

לאחר שנה אחת, באלו עם ערכי BMI מתחת ל-35 ק”ג למטר בריבוע נרשמה ירידה של 167% במשקל העודף. בהשוואה, באלו עם ערכי BMI בטווח 35-39.9 ק”ג למטר בריבוע נרשמה ירידה של 112%, באלו עם ערכי BMI בטווח 40-49.9 ק”ג למטר בריבוע נרשמה ירידה של 85% ובאלו עם ערכי BMI של מעל 50 ירידה של 67% במשקל העודף.

ניתוח RYGB בגישה לפרוסקופית דרש פחות זמן במטופלים עם ערכי BMI הנמוכים ביותר (170 דקות), בהשוואה לאלו עם ערכי BMI גבוהים יותר (177 דקות, 182 דקות ו-194 דקות, בהתאמה).

מתוך הכנס השנתי ה-28 של American Society for Metabolic and Bariatric Surgery

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה