Surgery

התועלת של ניתוח להפחתת משקל בקשישים (מתוך כנס Digestive Disease Week)

ממחקר חדש שהוצג בכנס Digestive Disease Week עולה כי הגיל אינו מעלה משמעותית את הסיכונים הכרוכים בניתוחים להפחתת משקל.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים אודות למעלה מ-48,000 מבוגרים במאגר ארצי שעברו ניתוח בריאטרי בגישה פתוחה או לפרוסקופית, בין השנים 2005 ו-2009. במהלך תקופה זו, אחוז המבוגרים מעל גיל 65 שעברו ניתוח להפחתת משקל עלה בלמעלה מפי שתיים. המחקר כלל משתתפים עם ערכי BMI של מעל 35.

72 משתתפים מתו במהלך תקופת המחקר. שמונה היו מעל גיל 65.

הסיכון לתמותה בתוך 30 ימים מניתוח בריאטרי עמד על 0.12% במבוגרים בגילאי 35-49 שנים, 0.21% באלו בגילאי 50-64 שנים ו-0.4% באלו מעל גיל 65.

לאחר שהחוקרים לקחו בחשבון מגוון גורמים העשויים להשפיע על תוצאות ניתוח להפחתת משקל, כולל משקל, מין, מחלות לב, סוכרת ותפקוד כלייתי, הם מצאו כי הסיכון לתמותה בקשישים לא היו מובהק סטטיסטית, כלומר, המספרים אינם משקפים הבדל אמיתי.

בהשוואה למבוגרים בגיל העמידה, בקשישים לא תואר סיכון מוגבר לסיבוכים מג’וריים, דוגמת התקף לב, אירוע מוחי, או זיהום חמור.

החוקרים מצאו כי מבוגרים מעל גיל 65 אינם מצויים בסיכון מוגבר לסיבוך מג’ורי או תמותה בתוך חודש מהניתוח, בהשוואה לאלו בשנות השלושים או הארבעים לחייהם, אם כי קשישים היו בסיכון גבוה יותר לאשפוזים ממושכים, בעיקר אלו מעל גיל 70 ולאחר פרוצדורות פתוחות.

בהשוואה למטופלים מתחת לגיל 50, במבוגרים בגילאי 65-69 שנים חלה עליה של 20% בסיכון לאשפוז ממושך לאחר פרוצדורה לפרוסקופית ועליה של 80% בסיכון לאשפוז ממושך לאחר פרוצדורה פתוחה.

באלו מעל גיל 70, לא תועד סיכון מוגבר לאחר פרוצדורה לפרוסקופית, אך חלה עליה של למעלה מפי ארבע בסיכון לאשפוז ממושך לאחר פרוצדורה פתוחה.

במידה והאדם מעל גיל 65, ללא מחלות רקע, אזי החוקרים סבורים כי ממצאי המחקר מספקים למנתחים הזדמנות להסביר למטופליהם כי תוצאות הפרוצדורה צפויות להיות דומות לאלו של מטופלים צעירים.

Digestive Disease Week 2011 meeting,

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה