Surgery

האם יש מקום לשתל ביולוגי לאחר הוצאת רשת בשל כאב במטופלים לאחר תיקון בקע מפשעתי? (מתוך Arch Surg)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון אפריל של כתב העת Archives of Surgery עולה כי במטופלים לאחר תיקון בקע מפשעתי אשר עברו הסרת רשת בשל כאב מפשעתי, תוצאות התיקון החוזר של הבקע היו דומות בין תיקון עם שתל ביולוגי לבין תיקון ללא שתל ביולוגי.

החוקרים יצרו קשר עם 67 מטופלים אשר עברו הסרת רשת מפשעתית בין השנים 1997-2007. מתוכם 35 קיבלו שתל ביולוגי (acellular human dermis ) ואילו 32 לא קיבלו. כותבי המאמר ציינו כי לפני 2002 הם הסירו את כל העצבים המפשעתיים אשר ניתן היה לזהות במהלך הניתוח, ואילו לאחר 2002, הם חתכו רק עצבים התפוסים על ידי תפרים, צלקת, רשת או סיכות מתיקונים קודמים. פרק הזמן הממוצע בין הניתוח לבין בצוע מחקר זה, בו מלאו המשתתפים שאלונים בטלפון, היה 80 חודשים עבור קבוצת התיקון האנטומי, ו-32 חודשים בקבוצת השתל.

בתאוריה, השתל אמור להפחית את הסיכוי לחזרת הבקע והכאב המפשעתי על ידי תיקון tension-free . למעשה, 72% מקבוצת התיקון האנטומי דיווחו על שיפור טוב או מצויין בכאב, לעומת 83% בקבוצת השתל (P=0.38 ). שיעור שביעות הרצון מהניתוח היה דומה גם הוא 81% לעומת 83%.

בקבוצת השתל היו 3 חזרות של הבקע ו-4 סיבוכים (פקקת וריד עמות ותסחיף ריאתי, זיהום בדרכי שתן, המטומה של הפצע, והפרדות פצע). בקבוצת התיקון האנטומי היו 4 חזרות של הבקע, וארוע אחד של אוטם באשך.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הוצאת הרשת במטופלים עם כאב מפשעתי לאחר תיקון בקע מפשעתי מורידה את הכאב באופן משמעותי. לא נמצא הבדל בשביעות רצון המטופלים בין תיקון אנטומי לבין הכנסת שתל לאחר הוצאת הרשת.

Arch Surg 2011;146:427-431

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה