Surgery

טיפול כימותרפי בתר-ניתוחי משפר תוצאות טיפול בחולים עם ממאירויות של הוושט והקיבה (J Clin Oncol)

בחולים עם אדנוקרצינומה של הוושט והקיבה, טיפול כימותרפי הניתן לפני ואחרי ניתוח מביא לשיפור משמעותי בשיעורי ההישרדות, בהשוואה לטיפול ניתוחי בלבד, כך עולה מתוצאות מחקר III ומחקרים אחרים שפורסמו לאחרונה בנושא סרטן הקיבה והוושט.

המחקר הרב-מרכזי, האקראי, כלל 224 חולים עם אדנוקרצינומה נתיחה של הוושט התחתון, צומת וושט-קיבה או הקיבה. המשתתפים חולקו באקראי לטיפול כימותרפי בתר-ניתוחי וניתוח (113 חולים), או ניתוח בלבד.

הפרוטוקול הכימותרפי כלל שניים או שלושה מחזורי טיפול בתר-ניתוחי של Fluorouracil, עם בולוס של Cisplatin, אחת ל-28 ימים. בחולים עם סבילות טובה לטיפול וללא התקדמות מחלה ניתנו 3-4 מחזורי טיפול בתר-ניתוחי, למשך כולל של שישה מחזורי טיפול.

מרבית החולים היו בריאים, במצב תפקודי של 0 לפי סיווג ה-WHO (75%). האתר הנפוץ ביותר לממאירות היה צומת וושט-קיבה (70%).

בסופו של דבר , 109 חולים קיבלו טיפול כימותרפי בתר-ניתוחי, כאשר 98 חולים קיבלו לפחות שני מחזורי טיפול. 41 חולים פיתחו רעילות בדרגה 3/4 לטיפול, הנפוצה בהן הינה נויטרופניה (20.2%).

54 חולים קיבלו בהמשך טיפול כימותרפי לאחר הניתוח.

בעת הניתוח, בחולים שקיבלו טיפול כימותרפי טרם הניתוח תוצאות הניתוח היו טובות יותר, כאשר ב-84% בוצעה כריתה R0 לעומת 74% מהחולים בקבוצת הניתוח בלבד (p=0.04).

עם חציון מעקב של 5.7 שנים, בקבוצת הטיפול הכימותרפי סיכויי ההישרדות היו טובים יותר (HR = 0.69, p=0.02) והישרדות ללא-מחלה (יחס סיכון להישנות או תמותה של 0.65, p=0.003).

שיעורי ההישנות, שיעורי ההישרדות לאחר חמש שנים ושיעורי ההישרדות ללא-מחלה לאחר חמש שנים היו טובים יותר בקבוצת החולים שקיבלו טיפול כימותרפי וניתוח.

כיום, לא נהוג מתן טיפול כמותרפי קדם-ניתוחי במרכזים שאינם אקדמאיים, אולם הנתונים החדשים תומכים במתן טיפול כימותרפי בתר-ניתוחי כטיפול סטנדרטי במדינות מערביות.

J Clin Oncol 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה