Surgery

הלוס ולגוס פוגע באיכות החיים (מתוך Arthritis Care and Research)

איכות החיים הבריאותית הכללית ואיכות החיים הספציפית לרגל נפגעות באופן פרוגרסיבי עם עליה בחומרת הלוס ולגוס (Hallux Valgus) , זאת ללא תלות בגיל, מין, מדד מסת הגוף וכאבים באזורים אחרים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהדורת מרץ של כתב העת Arthritis Care and Research.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של הלוס ולגוס על איכות החיים הבריאותית של החולים. לדבריהם, מחקרים קודמים התבססו על גדלי מדגם קטנים ולא התייחסו לערפלנים שונים.

מדגם המחקר כלל 2831 משתתפים בגילאי 56 ומעלה, שלקחו חלק בפרויקט North Staffordshire Osteoarthritis Project. משתתפי המחקר התבקשו להשלים שני שאלונים, SF-36 (Short Form 36) ו-FPDI (Foot Pain and Disability Index).

החוקרים השוו את מדדי SF-36 ו-FDPI לאורך חמש דרגות חומרה של הלוס ולגוס, שהקבילו לזווית הדפורמציה של 0, 15, 30, 45 ו-60 מעלות.

שכיחות הלוס ולגוס עמדה על 36.3% באוכלוסיית המחקר, ותועד קשר בין הדפורמציה ובין מין נקבה, גיל מתקדם וכאב באזורי גוף אחרים. מדדי SF-36 ירדו באופן פרוגרסיבי עם עליה בחומרת הלוס ולגוס (p<0.001). הקשר לא היה תלוי בגיל, מין, מדד מסת גוף, השכלה וכאב באזורי גוף מסוימים.

הקשר היה פחות בולט לאחר תקנון לכאבי גב, ירך, ברך וכף רגל בשאלון SF-36. עם זאת, בקרב המשתתפים עם כאב, עליה בחומרת הלוס ולגוס לוותה בהשפעה חמורה יותר על הכאב והתפקוד לפי שאלון FDPI, לאחר תקנון לגורמים שונים.

Arthritis Care Res. 2011;63:396-404

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה