Surgery

היעילות של טיפול פומי בויטמין B12 בילדים עם חסר B12 לאחר ניתוח Ileocystoplasty (מתוך Journal of Urology)

מאת ד”ר נגה ליפשיץ

מתוצאות מחקר שפורסם בגיליון אוקטובר של ה- Journal of Urology, עולה כי טיפול פומי בויטמין B12 נמצא יעיל בילדים לאחר ניתוח Ileocystoplasty, הסובלים מחסר של הויטמין.

החוקרים מסבירים כי עיקר הספיגה של ויטמין B12 מהמזון מתרחשת באיליאום. במחקר קודם שביצעו נמצא כי ילדים העוברים ניתוח Ileocystoplasty לאוגמנטציה של שלפוחית השתן, סובלים מסיכון מוגבר לחסר ויטמין B12, גם כאשר בניתוח נשמר האיליום הטרמינלי.

לדברי החוקרים, חסר B12 לאחר ניתוח זה נובע בעיקרו מתת-ספיגה, ומטופל לרוב באמצעות זריקות תוך-שריריות של ויטמין B12. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון האם תוסף פומי של ויטמין B12 הוא טיפול יעיל בחסר של הויטמין לאחר Ileocystoplasty.

המחקר כלל 128 ילדים שעברו ניתוח Ileocystoplasty. החוקרים סיווגו את הילדים לפי רמות ה-B12 שלהם במהלך המעקב לאחר הניתוח, ובילדים הוחל טיפול בתוסף ויטמין B12 פומי במינון 250 מק”ג/יום. הילדים עברו בדיקה של רמות ה-B12 לאחר 1, 2 ו-3 חודשי טיפול.

החוקרים מדווחים כי ב-28% מהילדים נצפו רמות ויטמין נמוכות-תקינות (300 פ”ג/ד”ל או פחות), וב-13% מהילדים נצפו רמות נמוכות של הויטמין (200 פ”ג/ד”ל או פחות). מתוצאות המחקר עולה כי לאחר חודש טיפול עלו רמות ה-B12 ב-114% בממוצע, מ-235 פ”ג/ד”ל ל-506 פ”ג/ד”ל. החוקרים מציינים כי גם במהלך חודשי הטיפול הנוספים המשיכו לעלות רמות הויטמין, והתייצבו לאחר כ-3 חודשי טיפול.

לאור תוצאות המחקר כותבים החוקרים כי טיפול פומי בויטמין B12 היה יעיל בילדים לאחר Ileocystoplasty הסובלים מחסר של הויטמין, ללא תופעות לוואי. לדבריהם, מתן של התוסף הפומי הוא זול יותר ונטול-כאב, לעומת מתן של ויטמין B12 בזריקות תוך-שריריות.

J Urol  2010;184(4S),1781-1785

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה