Surgery

טיפול אדג’וונטי ב-Capecitabine למניעת הישנות HCC לאחר ניתוח במטרת ריפוי (Ann Surg Oncol)

ממחקר חדש עולה כי טיפול אדג’וונטי לאחר-ניתוח ב- Capecitabine (קסלודה) הינו טיפול הנסבל היטב ומביא לדחיית הישנות גידול מסוג HCC (Hepatocellular Carcinoma), לצד הפחתת הסיכון להישנות הגידול. בנוסף, טיפול זה עשוי להביא לשיפור בשיעורי ההישרדות לאחר הניתוח.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הישנות HCC לאחר-ניתוח מהווה בעיה משמעותית לאחר כריתה כירורגית. עד כה, טיפול כימותרפי אדג’וונטי, או אפשרויות טיפול אדג’וונטי אחרות, לא הוכחו כיעילות במניעת או דחיית הישנות הגידול. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להעריך את התועלת של Capecitabine כטיפול אדג’וונטי לדחיית הישנות HCC.

בין אוגוסט 2003 ועד ינואר 2005, 60 חולים עם HCC שעברו ניתוח במטרת ריפוי, חולקו באקראי לטיפול ב- Capecitabine (30 חולים) או קבוצת ביקורת (30 חולים). המטופלים בקבוצת Capecitabine טופלו ב-4-6 מחזורי Capecitabine, עם טיפול תומך שגרתי. כל מחזור טיפול כלל שבועיים של טיפול ב- Capecitabine ולאחריו שבוע מנוחה אחד. בקבוצת הביקורת ניתן טיפול תומך שגרתי. משך המעקב עמד על 4-65 חודשים (חציון: 47.5 חודשים).

הישנות הממאירות תועדה ב-16 חולים (53.3%) בקבוצת המטופלים ב- Capecitabineוב-23 חולים (76.7%) בקבוצת הביקורת. חציון הזמן עד להישנות עמד על 40.0 חודשים (95% CI = 31.0-49.2 months) ו-20.0 חודשים (95% CI = 12.8-27.2 months) בקבוצת Capecitabine ובקבוצת הביקורת, בהתאמה (p=0.046). שיעורי ההישרדות לאחר חמש שנים עמדו על 62.5% ו-39.8% בקבוצת Capecitabine ובקבוצת הביקורת, בהתאמה (p=0.216). תופעות הלוואי לטיפול ב- Capecitabine היו ברובן קלות וכללו בחילות, הקאות, שלשולים וירידה בספירת התאים הלבנים ו/או הטסיות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מממצאי המחקר עולה כי טיפול אדג’וונטי ב- Capecitabine לאחר ניתוח במטרת ריפוי, הינו טיפול הנסבל היטב ומביא לדחיית הישנות HCC, הפחתת הסיכון להישנות הגידול וכן עשוי לשפר את שיעורי ההישרדות לאחר הניתוח.

Ann Surg Oncol. 2010 Jul 3

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה