Surgery

פעילות גופנית וזריקות סטרואידים להקלה על כאבי כתף (BMJ)

ממחקר חדש שפורסם ב-BMJ עולה כי בחולים עם תסמונת SIS (Subacromial Impingement Syndrome), לשילוב זריקות סטרואידים עם פעילות גופנית אל מול פעילות גופנית בלבד יעילות דומה לאחר 12 שבועות.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את התועלת במתן זריקות סטרואידים, בשילוב עם פעילות גופנית מכוונת, בהשוואה לפעילות גופנית בלבד, בחולים עם תסמונת SIS.

המחקר כלל 232 מבוגרים, בגילאי 40 ומעלה, עם תסמונת SIS וכאבי כתף בדרגה בינונית או חמורה. היעד העיקרי היה ההבדל בשיפור במוגבלות וכאבי כתף לאחר 12 שבועות.

מבין 232 המשתתפים, 115 חולקו באקראי לטיפול בזריקות עם פעילות גופנית ו-117 חולקו לפעילות גופנית בלבד. הגיל הממוצע של המשתתפים עמד על 56 (בטווח 40-78 שנים), 127 היו נשים, וחציון הכאבים בכתף עמד על 16 שבועות. לאחר 12 שבועות, לא תועד הבדל מובהק בין הקבוצות בשינוי במדדי הכאב והמוגבלות. השיפור במוגבלות וכאבי כתף היה מעט גדול יותר בקבוצת הטיפול המשולב לאחר שבוע אחד ולאחר שישה שבועות, אך לאחר 24 שבועות לא תועדו הבדלים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בטיפול בחולים עם תסמונת SIS, לטיפול משולב בזריקות ופעילות גופנית ולטיפול המבוסס על פעילות גופנית בלבד, תוצאות דומות לאחר 12 שבועות.

BMJ. 2010 Jun 28;340:c3037

לידיעה ב-DocGuide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה