Surgery

הערכת הסיכון לזיהום MRSA של היד (Journal of Hand Surgery)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי במזריקי סמים הפונים לטיפול בשל זיהום של היד, מומלץ לשקול טיפול אמפירי בתרופות אנטיביוטיות כנגד זיהום חיידקי ב-MRSA (Methicillin Resistant Staphylococcus Aureus), זאת בשילוב עם הדרכת החולים בנושא.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מספר מחקרים שפורסמו לאחרונה הצביעו על עליה בשכיחות זיהומי MRSA של היד. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לקבוע את שכיחות זיהום של היד עקב MRSA הנרכש-בקהילה, ולזהות את גורמי הסיכון לזיהומים אלו.

החוקרים ערכו סקירה רטרוספקטיבית של הרשומות הרפואיות של חולים עם זיהום של היד, בין השנים 2002-2009. בחולים עם זיהום נרכש בקהילה של היד נערכה שטיפה והטריה כירורגית, עם תרבית תוך-ניתוחית. החוקרים אספו נתונים אודות גיל ומין החולים; מנגנון הפציעה; גורמי סיכון לזיהומים (סוכרת, דלקת כבד כרונית, שימוש תוך-ורידי בסמים ודיכוי חיסוני); מקום מגורים/מצב המגורים; היסטוריית אשפוזים; טיפול אנטיביוטי וניתוחי קודם ; תוצאות בדיקת התרבית, שקיעת דם, CRP וספירה לבנה.

102 חולים ענו על קריטריוני המחקר. MRSA זוהה ב-32 חולים. בניתוח הסטטיסטי שכלל את כל גורמי הסיכון האפשריים, קורלציה משמעותית עם זיהום MRSA זוהתה רק עם שימוש תוך-ורידי בסמים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי באוכלוסיית החולים שלקחו חלק במחקר, זוהתה קורלציה רק בין שימוש תוך-ורידי בסמים ובין זיהום של היד ע”י חיידק MRSA הנרכש-בקהילה. החוקרים ממליצים על הדרכת החולים ועל מתן טיפול אמפירי באנטיביוטיקה בעלת פעילות כנגד MRSA למזריקי סמים הפונים בשל זיהום של היד.

Journal of Hand Surgery: Volume 35, Issue 7, Pages 1135-1141

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה