Surgery

מהו הטיפול השמרני הטוב ביותר במקרים של שבר שורש כף היד? (Cochrane Database of Systematic Reviews)

מסקירה חדשה שפורסמה ב- Cochrane Database of Systematic Reviewsעולה כי אין די מחקרים אקראיים ומבוקרים שיסייעו בקביעת גישת הטיפול השמרני הטובה  ביותר במקרים של שברים של החלק הדיסטאלי של עצם הרדיוס.

שברים של החלק הדיסטאלי של עצם הרדיוס הם בעיה נפוצה, בעיקר בנשים לבנות מבוגרות עם אוסטיאופורוזיס. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לקבוע מהו הטיפול השמרני הטוב ביותר במקרים של שבר של עצם הרדיוס במבוגרים.

החוקרים ערכו חיפוש במאגרי Cochrane Bone, Joint and Muscle Trauma Group Specialized Register (יוני 2005), Cochrane Central Register of Controlled Trials, MEDLINE, EMBASE, CINAHL, PEDro, The National Research Register ומאמרים נלווים.

הסקירה כללה מחקרים אקראיים או אקראיים-לכאורה, שכללו משתתפים עם שלד בוגר ושבר בחלק הדיסטאלי של עצם הרדיוס, שערכו השוואה בין גישות שונות לטיפול שמרני לקיבוע השבר. גישות אלו כללו תמיכה חיצונית (גבס או חגורת שבר) ומניפולציות של השבר.

הסקירה כללה 37 מחקרים, עם 4215 משתתפים, שהיו ברובם נשים מבוגרות, וענו על קריטריוני ההכללה של הסקירה. לאור האיכות הירודה וההטרוגניות במאפייני החולים, בהתערבויות השונות ובמדדי הסיום של המחקרים שנכללו בסקירה, לא נערכה מטה-אנליזה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי אין עדיין מספיק עדויות ממחקרים אקראיים ומבוקרים לקבוע מהי גישת הטיפול השמרני הטובה ביותר בסוגים הנפוצים יותר של שברים בחלק הדיסטאלי של עצם הרדיוס. לאור זאת, בשלב זה, על הרופאים הבוחרים בטיפול שמרני לנקוט בגישה מקובלת, אותה הם מכירים באופן הטוב ביותר, ומשתלמת מבחינת עלות-תועלת. יש לקחת בחשבון גם את העדפות החולה והנסיבות, והסיכון לסיבוכים.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא, כולל מחקרים שיבחינו בין סוגים שונים של שברים (שברים תוך-מפרקיים וחוץ-מפרקיים, שברים עם-תזוזה וללא-תזוזה).

The Cochrane Database of Systematic Reviews 2009 Issue 2

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה