Surgery

עודף משקל והשמנת יתר שכיחים באוכלוסית הילדים במחלקות הכירורגיות (J Natl Med Assoc)

ממחקר חדש, שפורסם בגליון ינואר של Journal of the National Medical Association, עולה כי קרוב לשליש מהילדים העוברים ניתוח בבית חולים אוניברסיטאי, סובלים מעודף משקל או השמנת-יתר.

החוקרים מקווים שהמחקר הנוכחי, ביחד עם מחקרים אחרים, יסייעו להסיט את תשומת הלב לכך שילדים הסובלים מהשמנת יתר מצויים בסיכון מוגבר לניתוח, ולכן דרושה עירנות מוגברת. אין ספק, כי מניעה ראשונית של השמנת יתר הינה הפתרון.

החוקרים בחנו את שכיחות עודף משקל והשמנת יתר באוכלוסית הילדים המיועדים לניתוח בתקופה שבין 2000 ו-2004, ובחנו את סיווג ASA (American Society of Anesthesiologist) של הילדים הללו. כמו כן, הם חישבו את מדדי BMI של כל 6017 הילדים.

השכיחות הכוללת של עודף משקל והשמנת יתר עמדו על 31.5%, כאשר 10% מהילדים סווגו כסובלים מהשמנת-יתר, 4.5% סווגו כהשמנת-יתר מורבידית. בהתבסס על הגדרות מותאמות לגיל ולמין, 14.4% מהילדים סבלו מעודף משקל, 17.2% סבלו מהשמנת-יתר.

החוקרים מציינים כי 35.3% מהילדים הסובלים מהשמנת-יתר, ו-20.6% מהילדים עם השמנת-יתר מורבידית, סווגו למרות זאת כ-ASA I, כלומר, בריאים ללא סיכון כירורגי מוגבר.

החוקרים היו מופתעים לגלות כי ילדים רבים, הסובלים מהשמנת-יתר, והשמנת-יתר מורבידית, על-פי קריטריונים המתאימים למבוגרים, סווגו כ-ASA I. הם יודעים מנתונים שפורסמו בספרות כי הדבר אינו לא-אופייני אפילו בקרב רופאי ילדים ראשוניים, שאינם מזהים השמנת-יתר בילדים, או מסווגים ילד הסובל מהשמנת-יתר כילד נורמלי.

החוקרים בחנו לעומק את מאגר הנתונים שלהם ומצאו כי יש סיבוכים סב-ניתוחים שכיחים יותר באלו הסובלים מהשמנת-יתר. לדוגמא, ילדים עם השמנת-יתר סובלים יותר מקשיים נשימתיים, סיכון מוגבר לחסימה עליונה בדרכי האויר לאחר הניתוח, וטיפול רב יותר בנוגדי-הקאה.

החוקרים נזהרים שלא להכליל את הממצאים לכל הילדים עם השמנת-יתר, אך הם מאמינים כי עם פרסום מחקרים נוספים, ניתן יהיה להבין את הסיכונים הניצבים בפני ילדים אלו, ולספק טיפול טוב יותר.

J Natl Med Assoc 2007;99:46-51.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה