Surgery

Endoscopic Gastroplication משפר את תסמיני GERD (מתוך Gut)

מחקר חדש, שפורסם בגליון ינואר של Gut, מצא כי טיפול מסוג Endoscopic Gastroplication, בשיטת Endocinch, מקל על התסמינים ומשפר את איכות החיים של חולי GERD (GastroEsophageal Reflux Disease), אולם ניתן לשפר עוד את היעילות ועמידות הטכניקה.

החוקרים מסבירים כי המטרה של תפירה אנדוסקופית היא להציב Gastroplication על או ממש מתחת לצומת ושט-קיבה, להקטנת תדירות ונפח ההחזר הקיבתי לושט.

החוקרים העריכו את יעילות טיפול Endoscopic Gastroplication, בהשוואה לטיפולי דמה ולמעקב אחר 60 חולי GERD. בקבוצת הטיפול הפעיל, תפירה אנדוסקופית בוצעה במטרה ליצור שלושה Gastroplication. טיפול הדמה בוצע עם ציוד דומה, אך ללא המחט התופרת והשחלת החוט.

3 חודשים לאחר הטיפול, מספר גדול יותר של חולים בקבוצת הטיפול הפעיל (13 חולים, 65%), בהשוואה לטיפול דמה (5 חולים, 25%) או לקבוצת מעקב (0 חולים), הראו תגובה חיובית לטיפול.

בכל נקודות הזמן עד לשנה אחת מהטיפול, השימוש בטיפול תרופתי ב-PPI, בקבוצת הטיפול הפעיל, היה קטן יותר באופן משמעותי, בהשוואה לשתי הקבוצות האחרות, אם כי השימוש בתרופה עלה עם הזמן.

מדד ותדירות הצרבות ירדה משמעותית בקבוצת הטיפול הפעיל, 3 חודשים לאחר הניתוח, והדבר נכון גם עבור תסמיני Regurgitation. השיפור בתסמינים נשמר גם לאחר 12 חודשים, ומדד איכות החיים היו טובים יותר, באופן משמעותי, בעקבות הטיפול הפעיל, בכל נקודות ההערכה לאחר הטיפול (3, 6 ו-12 חודשים).

עם זאת, טיפול פעיל לא הוביל לירידה משמעותית בזמני החשיפה של הושט לחומצה, או עליה בלחץ או התכווצויות הספינקטר התחתון של הושט, בהשוואה לטיפול דמה.

כל תופעות הלוואי היו קלות וזמניות.

למרות שהמחקר מאשש כי שיטה זו מהווה אפשרות טיפול אלטרנטיבי אטרקטיבית, בחולים עם GERD ללא-סיבוכים, שאינם מוכנים לקחת את הטיפול התרופתי, יש מקום לשפר את הפרוצדורה ולהגדיל את השפעתה על זמני החשיפה של הושט לחומצה (וככל הנראה על שיעור החולים שיגיבו לטיפול), ולשפר את עמידות התפרים.

החוקרים מזהירים כי ככל הנראה יש להימנע משימוש נרחב במכשירי תפירה אנדוסקופיים, עד להוכחת שיפור הטכניקה והיעילות במדדי באובייקטיבים, בהשוואה לטיפול דמה.

Gut 2007;56:20-28.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה