Surgery

טיפות אוזניים מפחיתות את הסיכון לסיבוכים בעקבות פיום עור התוף (Arch Otolaryngol Head Neck Surg)

ממחקר חדש עולה כי טיפות אוזניים מסוג Ofloxacin או Neomycin-Polymyxin B מפחיתות את שיעור הסיבוכים, הכולל הפרשות מהאוזן וסתימת אוזניים, לאחר הצבת כפתורי ניקוז לפיום עור התוף (Tympanostomy Tube) בחלק מהילדים.

החוקרים טוענים כי מדובר בנושא חשוב למחקר, מאחר שבין חצי מליון למליון ילדים בארה”ב יעברו טיפולים אלו כל שנה, בעקבות זיהומי אוזניים.

בכדי לבחון את הנושא, החוקרים ערכו מחקר סמוי שכלל 300 ילדים בהם שטופלו בכפתורי ניקוז.

הילדים חולקו באקראי לטיפול ב-Neomycin-Polymyxin B Sulfate Hydrocortisone או Ofloxacin לאחר הפרודצורה, או לקבוצת ביקורת, שלא קיבלה כלל טיפות אוזניים.

שיעור ההפרשות מהאוזניים (Otorrhea) לאחר הניתוח עמד על 5.5% בקבוצת הטיפול המשולב, 8.1% בקבוצת המטופלים ב-Ofloxacin, ו-14.1% בקבוצת הביקורת.

לאחר התאמה לחומרת המחלה, שיעור ההפרשות מהאוזניים היה גבוה יותר משמעותית בקבוצת הביקורת, בהשוואה לשתי קבוצות הטיפול.

תוספת סתימה של הצינור להפרשות מהאוזניים היתה שכיחה יותר, באופן משמעותי, בקבוצת הביקורת (29%), בהשוואה למטופלי Ofloxacin (12.1%) או טיפול משולב (7.7%).

מתגובות לשאלונים עולה כי טיפות Ofloxacin נסבלו טוב יותר וגרמו לפחות כאב בהשוואה לטיפול המשולב. עם זאת, לא נראה כי הבדלים אלו השפיעו על ההיענות. יתרה מזאת, פרט להפרשות מהאוזניים וחסימת הצינור, לא זוהו תופעות לוואי נוספות במהלך המחקר.

לסיכום, המחקר מוכיח כי יש מקום לטיפול בטיפות אוזניים לאחר Tympanostomy Tube , אך בעיקר במקרים בהם קיים נוזל מאחורי עור התוף בזמן הצבת הנקז.

Arch Otolaryngol Head Neck Surg 2006;132:1294-1298.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה