Surgery

בדיקות מולקולריות בזמן אמת להערכת קשרי לימפה בעלות רגישות גבוהה

מבחנים מולקולריים חדשים מספקים תוצאות בזמן אמת במהלך ניתוח סרטן שד בבדיקת מעורבות קשרי לימפה. בכנס השנתי ה-29 של San Antonio Breast Cancer Symposium, הודיעו החוקרים כי למבחני GeneSearch BLN Assay סגוליות גבוהה, ורגישות גבוהה יותר בהשוואה לבדיקה היסטולוגית של קשריות לימפה.

החוקרים מסבירים כי מדד הזהב היא בדיקה היסטולוגית והערכת קשרי הלימפה, הדורשת מספר ימים, ומעריכה רק כ-85% מהקשרית. GeneSearch BLN Assay מבוסס על המרקרים Mammglobin ו-Cytokeratin 19 , לאבחון גרורות.

המחקר נועד לערוך השוואה בין הבדיקה המולקולרית, אל מול בחינת הקשריות באמצעות חתכים קפואים בזמן הניתוח. במחקר נכללו 319 נשים שטופלו ב-11 מרפאות. החוקרים מצאו רגישות כוללת של 95.6% באמצעות הבדיקה המולקולרית, לעומת רגישות של 85.6% בחתכים קפואים. עבור קשריות הגדולות מ-0.2 מ”מ, רגישות בדיקת חתכים קפואים עמדה על 54.5%, לעומת רגישות של 81.8% תחת הבדיקה המולקולרית. סגוליות הבדיקה לפי חתכים קפואים עמדה על 97.8%, לעומת 94.3% עם GeneSearch BLN Assay.

החוקרים מאמינים כי זהו העתיד, במקום בדיקות מיקרוסקופיות, ייערכו בדיקות מולקולריות, והתוצאות יתקבלו בתוך 35-50 דקות בלבד, ללא ספק במסגרת זמן הניתוח.

עיקר המחשבה במהלך הניתוח היא לבחור את הקשריות שידגמו. בבדיקות אלו, לא בודקים יותר קשריות, אלא בוחנים הרבה יותר מכל קשרית, כולל בדיקה מקיפה ובדיקה של המרקרים שלא יופיעו במקרים של מעורבות ממארת.

לא ניתן להגדיל את רגישות הבדיקה עוד יותר, אחרת היא תאבד את החשיבות הקלינית שלה. הם אינם שוללים לחלוטין טעות בדגימה, ועדיין קיימת וריאביליות בין בוחנים, אך ברמות נמוכות בהרבה, בהשוואה לבדיקה היסטולוגית סטנדרטית.

בנובמבר האחרון, זכו החוקרים לאישור הצעתם ע”י ה-FDA, והם מצפים לקבל אישור מלא בחודשים הראשונים של שנת 2007.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה